اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

مرگ روحی وحشتناک‌تر از مرگ جسمی است

خبرگزاری فارس: مشاور مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه انسان دو مرگ طبیعی و مرگ نفسانی دارد، گفت: مرگ روحی به مراتب وحشتناک تر از مرگ جسمی است.

مرگ روحی وحشتناک‌تر از مرگ جسمی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام یوسف مصطفوی ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که با محوریت عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار داشت: بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است، اثبات کنند و در زمره اطاعت ‌کنندگان الهی قرار گیرند.
وی افزود: بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند دارای حرمت واحترام ویژه‌ای هستند و می‌توان گفت که آنان معلمان عاطفه بوده و پیکره اجتماع با محبت و تربیت آنها استوار خواهد ماند.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه دادن به رعایت و نیز باور پوشش نه به عنوان یک اجبار اجتماعی بلکه به عنوان یک ارزش انسانی، دینی و معنوی و یک باور قلبی به منظور مصونیت از زشتی‏ها و آسیب‏های اجتماعی از ضرورت‌های امروز جامعه است.
وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی والدین نسبت به رعایت حجاب و عفاف به ویژه در خانواده و نقش الگویی آنان در این امر لازم است، تصریح کرد: خانواده‌ها باید در تامین نیازهای عاطفی و شخصیتی فرزندان به ویژه دختران و تاثیر آن در شکل‏گیری هویت دینی و اجتماعی آنها اهتمام جدی داشته باشند.
حجت‌الاسلام مصطفوی به تبیین نقش عفاف و حجاب در تقویت هویت ملی و فرهنگی جوانان و تاثیر آن بر استقلال فرهنگی و سیاسی کشور پرداخت و افزود: تقویت روحیه تعادل در جوانان در رویکرد آنان به مدگرایی و بیان مستدل و منطقی اثرات و پیامدهای مدگرایی افراطی و پرهیز از تقلید کور کورانه از مدهای غربی تاثیر دارد.
مشاور مدیر کل بهزیستی استان زنجان ارتقای مهارت‏های فنی و حرفه‏ای و توانمندی‏های جوانان به منظور توسعه طرح‏های خوداشتغالی و آشنایی با بازار کار و زمینه‏های مختلف فعالیت به عنوان زمینه‏ساز ازدواج، تشکیل خانواده که در نهایت به توسعه فرهنگ عفاف و حجاب منجر می‌شود را از ضرورت‌های جامعه دانست.
وی به اهتمام جدی مراکز فرهنگی و همه رسانه‏ها نسبت به ارائه الگوی مطلوب از عفاف و حجاب در محصولات فرهنگی خود (فیلم، سریال و تئاتر) اشاره کرد و افزود: پرهیز از ایجاد تضاد و تناقض برای جوانان در این امر از سوی رسانه‌ها ضروری است.
حجت‌الاسلام مصطفوی با بیان اینکه زن مظهر ظرافت و جمال آفرینش است، خاطر نشان کرد: اصلاح جامعه در گرو تقوای زن و محیط خانواده کلاس درس اوست.
مشاور مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: برهمین اساس زن مربی بشر است و می‌تواند با تربیت فرزندی امتی را رهایی بخشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول