اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

امر به معروف و نهی از منکر از نیازهای جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از نیازهای ضروری جامعه است.

امر به معروف و نهی از منکر از نیازهای جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، مصطفی مشایخی افزود: وظیفه ما در خصوص انجام امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس دو عنصر اساسی استوار باشد، اول شناخت معروف و منکر و دوم در نظر گرفتن تاثیرگذاری بر مخاطب.
وی افزایش انگیزه خود باوری، ایمان و اعتماد به نفس را از نتایج امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و ادامه داد: این فریضه می‌تواند نظارت همگانی را در جامعه محقق کند که در این صورت مملکت اسلامی سریع‌تر در مسیر کمال حرکت خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند بسیاری از توطئه‌های فرهنگی و انحرافات اخلاقی در جامعه را خنثی می‌کند که در این راستا نقش مسئولان و مدیران، اثرگذار و حساس است.
مشایخی اضافه کرد: برای اجرای این فریضه باید گام‌های محکم‌تر و علمی‌تری را برداشت و همگانی کردن آن نیازمند عزم ملی است.
وی با اشاره به اینکه برای شناخت، ابلاغ و اجرای فرهنگ عاشورا باید بیشتر تلاش شود، گفت: این فرهنگ باید به درستی به نسل‌های آینده ابلاغ و انحرافات از این فرهنگ متعالی دور شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ماه محرم یکی از فرصت‌های بزرگ الهی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه نسل‌های جوان و نوجوان با تعالیم نورانی دین اسلام و چگونگی قیام کربلا است.
مشایخی ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی با راه‌اندازی جنگ نرم در صدد به انحراف کشاندن اعتقادات و اندیشه‌های اسلامی جوانان هستند و می‌خواهند با ورود خرافه و انحراف در مراسم ملی و مذهبی، جوانان را به بیراهه بکشانند که این توطئه‌ها با هوشیاری همگانی خنثی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: عناصر فعال و مؤثر فرهنگی می‌توانند اولا از طریق رسانه‌های جمعی و جهت‌گیری کلان برنامه‌های فرهنگی، جوهره اصلی کنترل اجتماعی را در جهت دفاع از ارزش‌ها زمینه سازی کنند، ثانیا الگوهای مناسبی برای اجرای صحیح و کارآمد برنامه‌ها و آنچه بر اساس روایات به‌عنوان امر به معروف و نهی از منکر می‌شناسیم مانند خیرخواهی، محبت و حسن نیت، همراهی علم و عمل، شکیبایی ترویج کنند. ثالثا برای تحقق موارد فوق، مدیریت بخش فرهنگ را روز به روز کارآمدتر کنند تا بتوانند بازخوردهای واقعی را درزمان مناسب و به موقع دریافت کنند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول