اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردکان:

امر به معروف و نهی از منکر بهشت را به زمین می‌آورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان گفت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا و احیا شود و سرلوحه امور قرار گیرد، هم بهشت را به زمین می‌آورد و هم زمینان را به بهشت می‌برد.

امر به معروف و نهی از منکر بهشت را به زمین می‌آورد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان، با اعلام رضایت از وضعیت فرهنگی اردکان با اشاره به نامگذاری دهه اول ماه محرم به دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: وظیفه همه ماست که در این دهه وظیفه خود را در قبال تقویت بنیان‌های دینی در جامعه انجام داده و در راستای افزایش دین‌مداری مردم به ویژه نسل جوان تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
حسینی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ متعالی اسلام از جایگاه و اهمیتی والا برخوردار است، عنوان کرد: این فریضه مهم وسیله‌ای راه‌گشا و نویدبخش است که هم به بقا و تعالی مکتب اسلام می‌انجامد و هم عطری دل‌انگیز که حاکی از سعادت و سلامت فرد و جامعه است، در فضای زندگی بشر می‌پراکند.
وی هدف از قیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: اگر این فریضه اجرا و احیا شود و سرلوحه امور قرار گیرد، هم بهشت را به زمین می‌آورد و هم زمینیان را به بهشت می‌برد.
حسینی ادامه داد: این فریضه در آموزه‌های اسلامی در صدر دیگر فرایض قرار دارد و در قرآن، ملاک برتری امت اسلامی بر دیگر ملت‌ها معرفی شده است.
امام جمعه اردکان بیان کرد: هر چند امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای حیاتی و مهم است و همگان وظیفه دارند یکدیگر را به معروف واداشته و از منکرها بازدارند اما بی‌تردید نهادینه شدن این فریضه، مبتنی بر اصلی اساسی به نام قدرت است.
نماینده ولی‌فقیه در شهرستان اردکان با بیان اینکه با گذشت زمان، اندوخته‌های فکری انسان، رو به فراموشی می‌رود، خاطرنشان کرد: برخی از فرائض نظیر امر به معروف و نهی از منکر باید پیوسته یادآوری و در عمل تکرار شود.
حسینی با اشاره به پیوند «علم و عمل» در این فریضه دینی عنوان کرد: علم، آدمی را به عمل راهنمایی می‌کند و عمل به آگاهی و بینش انسان می‌افزاید.
حسینی تلاش برای پاسداری از فرهنگ و معرفت در جامعه اسلامی را وظیفه‌ای همگانی عنوان و اضافه کرد: نگهبانی از حریم مکتب و فرهنگ به آن است که متخلفان را از سقوط به ورطه هلاکت باز دارد و با امر به معروف و نهی از منکر، زمینه تحقق فرهنگ متعالی اسلام و رفتار شایسته انسانی در جامعه فراهم شود.
این نشست با حضور فرماندار، رئیس ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی و سپاه ناحیه اردکان، و جمعی از مسئولان شهرستان در محل دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول