اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه اردل:

امر به معروف و نهی از منکر جامعه را واکسینه می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه اردل گفت: امر به معروف و نهی از منکر به منزلۀ واکسیناسیون جامعه در برابر ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی است.

امر به معروف و نهی از منکر جامعه را واکسینه می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله جمشیدی بعدازظهر امروز در همایش شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار داشت: تقویت نقش بسیج به‌عنوان نیروی خودجوش در متن جامعه و مدیریت در مردم به‌منظور رسیدن به یک جامعه ارزشی و اسلامی، کنترل منکرات و ترویج معروفات در سطح محلات از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.
وی افزود: کمک در راستای کاهش ناهنجاری‌ها در سطح جامعه و فعال‌سازی شورای امر به معروف بسیج در جامعه از دیگر این اهداف محسوب می‎شود.
جمشیدی امر به معروف و نهی از منکر را از فرایض بزرگ اسلام برشمرد و گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد، امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام و اجرای آن باعث برپا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه اردل با بیان اینکه جامعه انسانی یک واحد به هم پیوسته است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به منزلۀ واکسیناسیون جامعه و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس امر به معروف و نهی از منکر برای تمام جوامع ضرورت تام دارد؛ از این رو کسانی که به اجرای این فریضه الهی اقدام می‎کنند، باید خود نیز دارای ویژگی‎های ارزنده‌ای باشند تا کلام و سخن آنها در دیگران اثر بخشد.
جمشیدی با بیان اینکه فلسفۀ بعثت و دعوت پیامبر اسلام(ص) تربیت و هدایت انسان‌ها است، گفت: پیامبر گرامی اسلام در این راستا، از راه‌های بسیاری استفاده کرده که نمونه‌ای از آن، امر به معروف و نهی از منکر و نحوه اجرای آن است، چراکه امر به معروف و نهی از منکر دو عامل مهم تربیتی و بازدارنده از زشتی‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: به دیگر سخن نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول