اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان تاکید کرد:

سلامت جامعه منوط به امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت امر به معروف و نهی از منکر گفت: سلامت جامعه منوط به امر به معروف و نهی از منکر است.

سلامت جامعه منوط به امر به معروف و نهی از منکر
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ملیحه نقدی ظهر امروز در همایش امر به معروف با محوریت عفاف و حجاب با اشاره به اینکه به فرموده امام علی (ع) همه کارها از جمله جهاد در راه خدا به اندازه امر به معروف و نهی از منکر نبوده و به اندازه یک قطره در مقابل دریا است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر محدود به حجاب نبوده و در همه ابعاد زندگی تاثیر دارد.
وی با بیان اینکه اگر این فریضه الهی مورد غفلت قرار گیرد، جایگاه نیکی و بدی در جامعه از دست می‌رود، افزود: در قرآن کریم اشاره شده که در نظام اسلامی باید عده‌ای از افراد وظیفه خطیر امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.
مدیر کل امور بانوان استانداری زنجان با اشاره اینکه هفته نخست ماه محرم به احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: اگر ما در مقابل نیکی‌ها و بدی‌ها واکنش نشان نداده و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل نکنیم تشخیص نیکی و بدی و حق و باطل از بین می‌رود.
وی با بیان اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر دایره گسترده‌ای دارد که باید رعایت شود، تصریح کرد: حجاب عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند.
نقدی خاطرنشان کرد: با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه حجاب را به‌گونه‌ای صریح می‌بینیم و در می‌یابیم که احترام و حرمت زن فلسفه حقیقی دارد.
مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان یاد آور شد: حجاب و عفاف به‌عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح بوده و همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند.
وی ادامه داد: عفت و حیا خصلتی انسانی است که مورد پذیرش همه انسان‌ها بوده و هست و انسان‌های بزرگ و ادیان آسمانی نیز بدان توصیه کرده‌اند.
نقدی افزود: در شریعت اسلامی نیز بر آن تأکید فراوان شده و همین خصلت انسانی یکی از فلسفه‌های اصلی پوشش آدمی بوده است.
مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان گفت: یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بعد فردی ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب مهم‌ترین سلاح در جنگ نرم به شمار می‌آید.
نقدی افزود: توجه و تلاش اندیشمندان و نخبگان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ضروری است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول