اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

آگاهی مهم‌ترین مسئله در امر به معروف است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر آگاهی نیاز دارد و باید راه آن را بلد بود.

آگاهی مهم‌ترین مسئله در امر به معروف است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان اظهار داشت: آمران معروف و ناهیان منکر باید عارف باشند و مصداق‌ها و حرکت‌های امر و نهی را بدانند.
وی با بیان اینکه هنوز به هدف مورد نظر رهبری در مورد امر به معروف و نهی از منکر نرسیده‌ایم، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله تذکر لسانی تأکید کرده‌اند.
جعفری فعالیت‌های ستاد احیای امر به معروف را قابل تقدیر دانست و افزود: اما باید دید به چه دلیل مسئله‌ای که در صدر اسلام امری عادی بود در حال حاضر با نگرانی همراه است و گاهی نیز با اهانت مواجه می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که امر به معروف و نهی از منکر را با ترس همراه کرده، عملکرد گذشتگان و عده‌ای است که با جهالت و عدم آشنایی به مسئله، موجب ضربه زدن به فریضتین شده‌اند.
جعفری افزود: عده‌ای نیز به دلیل کبر حاضر نیستند حتی یک تذکر ساده را بشنوند.
وی با بیان اینکه راه امر به معروف و نهی از منکر را باید بلد بود و دانست، عنوان کرد: شیوه‌های کار در هر زمان و مکانی متفاوت است.
امام جمعه کرمان اظهار داشت: اگر همه مردم به میدان بیایند و بدانند که چگونه باید رفتار کنند به این هدف مهم و ارزشمند می‌رسیم.
جعفری بیان کرد: در روایات نیز آمده است که امر به معروف و نهی از منکر ویژه قدرتمندان و صاحبان منصب است.
وی افزود: البته در این راه باید صبر و استقامت داشت، همه ساله باید ارزیابی از عملکرد خود داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.
جعفری تصریح کرد: دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است، برگزاری دوره‌های آموزشی در ادارات، نهادها و کارخانجات ارزشمند است و امیدواریم شاهد گسترش آن باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول