اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

امر به معروف ضامن تمام برپایی واجبات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودسر گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین پیام عاشورای حسینی بوده و ضامن برپایی تمام و اجبات است.

امر به معروف ضامن تمام برپایی واجبات است
به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام محمدحسین تقی‌زاده امروز در نماز جمعه در مسجد ملاامیرای این شهر با بیان درس‌ها و پیام‌های عاشورای حسینی اظهار داشت: یکی از درس‌های نهضت امام حسین (ع) احیای سنن الهی است زیرا امویان و به ویژه یزید فاسد، ظالم و دین ستیز بودند و احکام الهی را زیر پا می‌گذاشتند بنابراین امام حسین (ع) برای احیای احکام الهی و سنن نبوی قیام کرد و به برادرش محمد بن حنفیه فرمود «من از مدینه برای خوشگذرانی و فساد و ظلم خارج نشده‌ام و همانا برای اصلاح امور دینی جدم قیام کردم و می‌خواهم سیره و روش جدم رسول الله (ص) و پدرم علی (ع) را احیا کنم».
خطیب جمعه رودسر، دومین عامل قیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف دانست و گفت: امر به معروف یکی از فرایض بزرگ دینی است و امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر شهید شد.
وی، تذکر لسانی را وظیفه همگان دانست و اذعان داشت: باید همه احساس مسئولیت کنند و این فریضه مهم الهی را انجام دهند.
تقی‌زاده در باره مراحل اجرایی و قضایی امر به معروف، اذعان داشت: وظیفه مسئولان مربوطه است که نسبت به رعایت حقوق عمومی وظایف اداری خود را به خوبی انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین مسئولیت در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر متوجه دادستان است، ابراز داشت: دادستان باید نسبت به رعایت حقوق عمومی اقدام کند.
خطیب جمعه رودسر سومین هدف قیام حسین را عزت‌طلبی نامید و بیان داشت: مؤمنان باید عزیز باشند و عزت خود را به خوبی حفظ کنند و امام حسین (ع) در مقابل دستگاه فاسد یزید ایستاد و مقاومت کرد و فرمود من در مقابل آنها تسلیم نمی‌شوم و شهادت را بر ذلت ترجیح می‌دهم.
وی ادامه داد: امت اسلامی ایران این درس را از مکتب امام حسین (ع) آموختند و انقلاب اسلامی ما آموزه‌ای از نهضت حسینی است که امروزه این نهضت الهام‌بخش نهضت‌های امت اسلامی شده و تمام بیداری اسلامی الهام گرفته از مکتب الهام بخش نهضت حسینی است.
تقی‌زاده با اشاره به تبریک هفته بسیج، سخن امام راحل که فرمود بسیج لشکر مخلص خداست را نشانه صفا و خلوص بسیجیان دانست و افزود: بسیج به معنای حرکت برای اسلام و حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و بسیجیان بوده و مظهر رشادت، فداکاری و اخلاص و ولایت‌مداری است.
وی، بسیج را شجره طیبه انقلاب اسلامی نامید و یادآور شد: امروزه تفکر بسیجی به جهان اسلام رسیده است و امیدواریم بسیج 100 میلیونی جهان اسلام شکل بگیرد و مانع از سلطه مستکبران عالم شود.
خطیب جمعه رودسر، با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی، خاطرنشان کرد: باید همه بدانیم امر به معروف و نهی از منکر ضامن برپایی تمام واجبات است.
وی، 10 آذر سالروز شهادت فقیه مبارز آیت‌الله سید حسن مدرس (ره) و روز مجلس را گرامی نگه داشت و اظهار داشت: ما در آستانه انتخابات مجلس نهم هستیم و باید تمام آگاهی و بیداری لازم را  داشته باشیم.
تقی‌زاده، انتخابات مجلس نهم را بسیار پیچیده و حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: باید به این فرمایش بسیار مهم رهبر معظم انقلاب توجه کنیم و به افرادی که وابسته به صاحبان قدرت و ثروت هستند نزدیک نشویم چرا که آنها دیگر نماینده ملت نیستند بلکه گوش به توصیه‌های صاحبان قدرت و ثروت دارند.
وی، هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و روح پرفتوح شهدای نیروی دریایی ارتش که حماسه‌ای بی‌نظیر آفریدند را گرامی نگه داشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول