اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

مداحان فرهنگ امر به معروف را منتقل کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: مداحان از طریق اشعار، نوحه و مصیبت‏ها فرهنگ ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر را به عزاداران منتقل کنند.

مداحان فرهنگ امر به معروف را منتقل کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نمازجمعه که با حضور پرشور نمازگزاران شهرستان فیروزکوه برگزار شد، با بیان اینکه نمازجمعه یک سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است، اظهار داشت: یکی از برکات این نهضت و انقلاب اسلامی جلوگیری از انجام گناه و دعوتی به تقوای الهی است.
وی ادامه داد: ماه محرم، ماه سرور و سالار شهیدان و ماه حزن، غم و سوگواری معصومان (ع) و شیعیان است.
امام جمعه فیروزکوه افزود: بعد از رحلت پیامبر (ص) تنها واقعه قیام خونین عاشوراست که در تاریخ جهان ثبت شده است.
وی ادامه داد: ریشه‎های عاشورا را می‏توانیم نه تنها در ماه محرم بلکه در سایر دوران‏ها نیز ببینیم.
امام جمعه فیروزکوه گفت: ریشه‏های عاشورا به زمان خلفای سه‏گانه بر می‏گردد که مردم را از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی متحول، ضعیف و گمراه کردند به طوری که این افراد به ظاهر در برابر دستور پیغمبر و اسلام تسلیم شدند و در واقع اسلام را نپذیرفتند و اگر این افراد اسلام و قرآن را می‏پذیرفتند، عاشورایی به وجود نمی‏آمد.
استیری اضافه کرد: امام حسین (ع) هوشیارانه اوضاع 50 سال بعد از رحلت پیامبر (ص) و با بصیرت فراز و نشیب‏ها را بررسی کرد و فقط این طور نبود که به قصد یزید قیام کرده باشد بلکه واکنش‏های منافقانه این 50 سال را دیده و زمینه قیام را فراهم کرده بود.
وی گفت: امام حسین (ع) دیده بود که تمام ارزش‏های دین، اسلام و قرآن رنگ باخته‎‏اند و دارند اسلام را وارونه به مردم معرفی می‏کنند لذا تصمیم گرفت شمشیر دست بگیرد و با قیام و خون خود اسلام را آبیاری، پررنگ‏تر و پا برجا کند و واقعه عاشورا را به وجود آورد.
امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه 5 آذر ماه، روز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور امام راحل است، اظهار داشت: بسیج و بسیجی فرهنگی در جامعه ماست و از زمان تشکیل بسیج و در هشت سال دفاع مقدس می‏بینیم که فرهنگ بسیجی فرهنگ شجاعت، رشادت، بصیرت، ولایت‏مداری و دین‏مداری است.
وی تاکید کرد: همچنین فرهنگ و ایثار را می‏توان در بین بسیجیان و شهدای انقلاب دید.
استیری اضافه کرد: امام راحل می‏گفت من همواره به خلوص بسیجیان قبطه می‏خورم و از خدا می‏خواهم مرا با بسیجیان محشور کند.
وی ادامه داد: پیام برگزاری همایش‏ها و رزمایش‏های بسیج اعلام بیعت دوباره با ولی امر مسلمین و پرچم‏‏داری اسلام ناب محمدی است.
وی افزود: با آغاز ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر آغاز می‏شود که با واقعه عاشورا و امام حسین (ع) در کربلا همراه است.
استیری ادامه داد: عزاداران باید از این فرصت کمال استفاده را ببرند و این هدف والای اسلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر در این ماه در بین عزاداران فرهنگ‏سازی شود.
امام جمعه فیروزکوه افزود: از شما عزاداران و عاشقان حسینی می‏خواهم که در حسینیه‏ها پای سخنرانی روحانیان بنشینید و نهایت استفاده را ببرید.
استیری ادامه داد: مداحان و واعظان توجه کنند تا از طریق اشعار، نوحه و مصیبت‏ها رشادت‏های امام حسین (ع)، فرهنگ ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر را به عزاداران منتقل کنند.
وی با بیان اینکه عزاداری‏ها باید هدف‏دار باشد، خاطرنشان کرد: در عزاداری‏ها باید هدف امام حسین (ع) دنبال شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول