اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کتاب کودک و نوجوان:

اصحاب قلم در رسانه دیده نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: اصحاب قلم در رسانه دیده نمی‌شوند.

اصحاب قلم در رسانه دیده نمی‌شوند
ابراهیم زاهدی مطلق در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه کتاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مسئولان امر بهای لازم را به مسأله فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نمی‌دهند و در زمان‌های خاص و جشنواره‌ها و به مناسبی به این موضوع پرداخته می‌شود.
زاهدی گفت: ادبیات معاصر ما چندان مورد توجه اولیا امر در فرهنگ و مدیران فرهنگی ما قرار نگرفته است و هر آنچه که در تریبون‌ها و سخن‌رانی‌ها از این بزرگواران شنیده می‌شود حرف و حدیثی بیش نیست و در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
نویسنده کتاب "ماهک و پرنده‌ها" گفت: اصحاب قلم می‌توانند مردم و جامعه را با کتاب و کتابخوانی مأنوس کنند و مدیران و مجریان در تلویزیون نمی توانند این مسئولیت را به درستی ایفا کنند.
وی به حضور چهره‌های خاص در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: همه چهره‌ها در اقشار مختلف جامعه در تلویزیون دیده می‌شوند و حضور پر رنگی دارند اما متأسفانه اصحاب قلم مگر تعداد کمی که آن‌ها هم سفارشی هستند دیده نمی‌شوند این خود ظلم بزرگی در راستای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
وی به نوع کتاب‌ها و شیوه‌ آموزشی در آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: کتاب‌های درسی و محیط مدرسه برای دانش‌آموزان جذابیت لازم را ندارد و همچنین تکالیف درسی که بسیار سنگین است دیگر وقتی برای دانش‌آموز نمی‌گذارد تا مطالعه آزاد همراه با لذت بردن داشته باشد و همچنین معلمین ما از نظر معیشتی دچار مشکل هستند و وقتی برای بروز کردن مطالعات خود ندارند و به همین خاطر مدرسه محیطی سرد و خشک برای مطالعه می‌شود که دانش‌آموز رغبتی برای مطالعه‌ای با لذت را ندارد.
وی افزود: اساساً در جامعه‌ای که آحاد مردم مشکل اصلی و اساسی آنها معیشتی باشد در آن فضا نباید انتظار این را داشته باشیم که مردم به مسأله مطالعه بپردازند به خاطر اینکه این مسئله در اوقات فراغت مردم به سراغشان می‌آید و مردم هم اوقات فراغتی ندارند.
وی ادامه داد: اساساً در جامعه‌ مردم زمانی به سراغ تئاتر، کتاب، سینما، ورزش و سرگرمی‌های سالم می‌روند که دغدغه معیشتی و مسکن نداشته باشند و متأسفانه در جامعه امروز ما مردم گرفتار مسائل معیشتی خود هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول