اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

نمایشگاه کتاب مشهد هنوز به درجه ایده‌آل نرسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: راه برای رسیدن به نقطه ایده‌آل در نمایشگاه کتاب مشهد باید افزایش یابد.

نمایشگاه کتاب مشهد هنوز به درجه ایده‌آل نرسیده است
سید وحید موسویان در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس خراسان رضوی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای انتقال مسائل فرهنگی و گسترش محصولات در این حوزه باید افزایش چشم‌گیری یابد.
وی افزود: یکی از راه‌های مقابله با دشمنان در جنگ نرم تجهیز کردن ابزارهای فرهنگی در جامعه است.
مدیرکل اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: زمانی در نمایشگاه کتاب ذائقه افراد متناسب با نیاز جامعه شکل گیرد، به سبب آن روند سرانه مطالعه نیز با حرکت رو به‌رشدی شکل خواهد گرفت.
موسویان بهترین راه را برای افزایش سرانه مطالعه در کشور تولید کتاب ارزش و فاخر عنوان کرد و افزود: کتاب‌هایی در زمینه ارزش‌های معنوی دفاع مقدس نگاه شود و در نمایشگاه کتاب ارائه یابد این ارتباط مستقیم برای افزایش سرانه مطالعه ایجاد می‌شود.
وی گفت: پیشرفت و تکنولوژی ابزارهای فرهنگی در زندگی مدرن انسان‌ها نتوانسته سهم کتاب را در حفظ و جایگاه آن در زندگی مدرن کاهش دهد.
مدیر کل اجتماعی استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: خوشبختانه در عرصه توسعه رسانه‌های دیجیتال در جامعه پیشرفت قابل توجهی در مقابله با افکار دشمنان در ایجاد جنگ نرم فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: غرفه جنگ نرم از لحاظ جذابیت در نمایشگاه کتاب بسیار مطلوب بوده ولی از لحاظ محتوا هنوز جای کار بیشتری دارد.
موسویان حضور رسانه‌ها را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ مطالعه در کشور عنوان کرد و افزود: نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری مانند یک شمع خاموش بوده و توانسته جوانان و نوجوانان را به سمت کتاب و کتاب‌خوانی جذب کند.
وی گفت: ارائه فلش‌کارت‌ها و توجه به مولفان و ناشران برای نوشتن کتاب مطلوب زمینه رشد فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول