اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دویستمین نمایشگاه کتاب استانی؛

هشتمین نمایشگاه کتاب استان اردبیل گشایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: همزمان با دویستمین نمایشگاه کتاب استانی هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل به مدت هفت روز در اردبیل گشایش می‌یابد.

هشتمین نمایشگاه کتاب استان اردبیل گشایش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر امروز در نشست با خبرنگاران و در راستای اطلاع‌رسانی این رخداد مهم فرهنگی اظهار داشت: با حمایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب از هفت آذر تا سیزدهم همین ماه در استان اردبیل برگزار می‌‌شود.
منصور شرفی از تهیه تمهیدات و مقدمات این نمایشگاه در استان خبر داد و تصریح کرد: ستاد استانی نمایشگاه تشکیل جلسه داده و کلیه امکانات در راستای برگزاری یک نمایشگاه خوب و آبرومند را آماده کرده‌ایم.
وی با بیان این‌که زمان دقیق افتتاح این نمایشگاه اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 510 ناشر کشوری و استانی اعلام آمادگی کردند که در قالب 150 غرفه ساماندهی می‌شوند.
شرفی از ارایه کتاب‌ها با تخفیف 40 درصد خبر داد و اضافه کرد: 20 درصد تخفیف از سوی ناشران و 20 درصد نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.
این مسئول با یادآوری این‌که ناشران شرکت‌کننده در این نمایشگاه کتاب‌هایی را در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف در استان عرضه می‌کنند، از توزیع بن خرید کتاب در این نمایشگاه با مدیریت بانک صادرات خبر داد.
وی همچنین از تجهیز کتابخانه‌های خصوصی نیز در این نمایشگاه خبر داد و گفت: کتابخانه‌داران می‌توانند تا سقف یک میلیون تومان از این نمایشگاه خرید کتاب انجام دهند.
شرفی همچنین ادامه داد: برای اساتید 100 هزار تومان، دانشجویان 40 هزار تومان و دانش‌آموزان نیز 20 هزار تومان امکان خرید فراهم شده است.
به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به تقارن هشتمین نمایشگاه کتاب با دهه اول محرم اشاره کرد و افزود: فضای نمایشگاه یک فضای حسینی می‌باشد که در آن ایستگاه نقاشی، قرآن و... برای استفاده عموم تعبیه شده است.
شرفی همچنین از همکاری دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و فرمانداران شهرستان‌ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای برگزاری نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: در نقاط مشخصی از شهر سازمان اتوبوسرانی موظف به جابه‌جایی بازدیدکنندگان و ایاب و ذهاب عموم مردم است.
وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی، نشست با ناشران، تجلیل از ناشران و خادمان حوزه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه از 10 صبح تا هشت شب به طور مستمر به روی بازدیدکنندگان باز است و قرار شده است در صورت نامساعد بودن هوا شهرداری مسیر نمایشگاه را نمک‌پاشی کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین از عرضه کتاب‌های دانشگاهی در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: بن خرید در این نمایشگاه تنها با ارایه کارت ملی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول