اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

برگزاری نمایشگاه کتاب، تمرین کتاب‌خوانی است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: نمایشگاه کتاب محلی برای تمرین مطالعه و کتابخوانی است.

برگزاری نمایشگاه کتاب، تمرین کتاب‌خوانی است
محمدهادی فخرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برای هر تمرینی نیاز به مربی و راهنما بوده که در این راستا مطالبات و طرح این موضوع دنبال می‌شود و برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای عرصه فرهنگ است.
مقام ارشد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه علاقمندی کودکان به کتاب در سنین کودکی در رشد فرهنگی آنان بسیار موثر است افزود: برای علاقمندی بیشتر کودکان به کتاب و کتاب‌خوانی بازدیدکنندگان در فضای ایجاد شده نمایشگاه کتاب فرزندان و کودکان خود را به همراه بیاورند تا با این فضا آشنا شده و به کتاب و کتاب‌خوانی آشنا شوند.
وی اضافه کرد: برای ترویج کتاب‌خوانی در سطح شهر و بین اقشار مختلف مردم ابتدا باید نیاز را در جامعه و بین مردم نسبت به مطالعه و کتاب‌خوانی ایجاد کنیم که نخستین نیاز علاقه به کتاب‌خوانی و سپس مطالعات در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری کمبود کتاب‌خوان در کتابخانه‌ها نیز دیده می‌شود که نیاز به یک کار پژوهشی دارد که این مهم در شورای فرهنگ عمومی استان فارس نیز با حضور اندیشمندان و مدیران فرهنگی مطرح شده است.
فخرایی ابراز داشت: در چند سال اخیر معرفی کار نویسندگان با برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب انجام می‌شود تا هم در تیراژ فروش کتاب و هم در کتاب‌خوانی موثر باشد.
این مقام فرهنگی تصریح کرد: امسال با تقسیم‌بندی غرفه‌ها بر اساس عناوین کتاب‌ها، بازدیدکنندگان در کمترین زمان کتاب‌های مورد نظر خود را پیدا می‌کنند که این امر مورد استقبال آنان قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از مردم خواست تا در روزهای نخستین برگزاری نمایشگاه کتاب برای خرید و بازدید مراجعه کنند تا در روزهای آخر با ترافیک بسیار مواجه نشوند.
فخرایی خاطر نشان کرد: امسال تلاش‌های بسیاری انجام شد تا بتوانیم تغییر اساسی در برگزاری این نمایشگاه داشته باشیم که رشد حضور بازدیدکنندگان در روز نخست از این نمایشگاه بیانگر این امر است که البته این حضور ایده‌آل نیست و امیدواریم شاهد حضور بیشتر شهروندان در این نمایشگاه باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول