اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

بسیج بازویی توانمند برای فعالیت‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: بسیج ستونی استوار و بازویی توانمند برای فعالیت‌های فرهنگی است.

بسیج بازویی توانمند برای فعالیت‌های فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با فرماندهی و شورای سپاه ناحیه‌های امام صادق (ع) و امام رضا (ع) با بیان اینکه در زمان پیامبر مومنان واقعی بسیجی بودند، اظهار داشت: با وجود روحیه بسیجی در ملت، بسیاری از کارها و پیشرفت‌ها در کشور به مدد نیروهای بسیجی انجام شده است.
وی با اشاره به جمله امام (ره) و تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج افزود: آن زمان جمعیت کشور حدود 34 میلیون نفر بود و اکنون که جمعیت کشور دو برابر شده است باید بیش از 40 میلیون بسیجی و انسان مومن بسیجی داشته باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح نام بسیج تصریح کرد: بسیج مستضعفان یعنی بسیجی که متعلق به مستضعفان است و در برابر مستکبران می‌ایستد.
رسالت اصلی بسیج نجات مردم است
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) بسیج را بسیج مستضعفان نامیدند چرا که رسالت اصلی بسیج نجات مردم از ضعف اعتقادی، فکری و سیاسی است.
طباطبایی‌نژاد بیان کرد: همان‌طور که بسیج در دوران دفاع مقدس حافظ مرزها و کیان ایران اسلامی بود، اینک نیز باید در حمله‌های فکری، سیاسی و فرهنگی با بصیرت عمل کند و نیروهای خود را انسان‌هایی آگاه و با آمادگی فکری پرورش دهد.
وی بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بسیج تأکید کرد و گفت: بسیج ستونی استوار و بازویی توانمند برای فعالیت‌های فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: انتقال افکار بسیجیان نسل انقلاب به نوجوانان و جوانان امروز یکی از رسالت‌های عظیم و ارزشمندی است که بسیج در سراسر کشور پیگیری می‌کند.
وی افزود: نیروهای مسلح و بسیجی‌های ما از جمله نیروهایی هستند که پس از انقلاب به دلیل ارتباط با راهنمایان دینی، معتقدتر و محکم‌تر شده‌اند و اگر روزی از سر احساسات تصمیم می‌گرفتند امروز با استدلال قوی و منطق به دفاع از اسلام و انقلاب می‌پردازند.
طباطبایی‌نژاد خطاب به مسئولان بسیج اضافه کرد: شما به‌عنوان یک سپاهی وابسته به دین و روحانیت هستید و این امر وظیفه شما را سنگین می کند.
وی بسیجی بودن را مساوی با مومن بودن دانست و گفت: عمده کار بسیج آمادگی برای مقابله با جنگ‌های فیزیکی و فکری است و لازمه همه این موارد ایمان قوی است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ادامه داد: هنگامی که عنوان بسیجی بر کسی گذاشته می‌شود، مانع از بسیاری از کج روی‌ها و انحرافات می‌شود.
طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: وظیفه روحانیت هدایت مردم به ویژه جوانان است که در زمان حاضر بدون کمک نهادهایی مثل بسیج به راحتی محقق نمی‌شود.
وی مساجد را سنگرهای فعالیت‌های فرهنگی دانست و بیان کرد: بین بسیج و مساجد جدایی نیندازید چرا که بسیج باید حافظ سنگرهای فرهنگی جامعه باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول