اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

جشنواره ملی عکاسی در خراسان شمالی آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ملی عکاسی و مؤلفه‌های اجتماعی سلامت در خراسان شمالی از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی آغاز به کار کرد.

جشنواره ملی عکاسی در خراسان شمالی آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی  خراسان شمالی؛ این جشنواره با حضور کارشناسانی از وزارت بهداشت و درمان و نیز مسئولان استانی دانشجویان و اساتید دانشگاه و هنرمندان در محل سالن همایش‌های دانشکده پزشکی، مامایی و پرستاری بجنورد فعالیت خود به مدت دو روز آغاز کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در این آیین با اشاره به اهمیت ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه و اثر گذاری آن بر بخش‌های مختلف، از آن به عنوان هدفی بزرگ یاد کرد و در این ارتباط علاوه بر تلاش حوزه بهداشت و درمان، خواستار تلاش بیشتر دیگر حوزه‌ها شد.
نادر نیک‌پرست با بیان اینکه سقف کاری مربوط به حوزه بهداشت و درمان برای ارتقاء سلامت و فراهم سازی زمینه‌ها در این راستا پر شده است، افزود: برای پیشرفت سلامت در جامعه می‌بایست بهره‌مندی از دیگر مؤلفه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و زمینه‌های بیشتری ایجاد شود.
 وی برگزاری این جشنواره ملی را گامی در ایجاد حساسیت بیشتر برای توجه به مؤلفه‌های اثرگذار اجتماعی در افزایش سلامت دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا توجه سیاست‌گذاران را به برنامه ریزی و تبیین مفاهیم سلامت جلب کنیم.
مدیر مرکز تحقیقات کاربردی سلامت همگانی و توسعه پایدار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دبیر این جشنواره نیز در این آیین، با ارائه گزارشی از روند برگزاری این برنامه ملی گفت: 15 محور اجتماعی موثر در سلامت جامعه همچون مسکن، محیط زیست، تغذیه و امنیت غذایی، مشارکت مردمی و حمایت اجتماعی، توزیع عادلانه درآمد و امنیت اقتصادی، همکاری‌های بین سازمانی و نیز سلامت معنوی و روانی از محورهای اصلی برگزاری این جشنواره و همایش آموزشی است.
حسن خانی اظهار داشت: تبیین مؤلفه های اجتماعی در سلامت SDH و فرهنگ سازی بهره‌مندی از این مؤلفه‌ها در قالب هنر و زبان عکاسی مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره است.
وی اضافه کرد: سه هزار و 200 قطعه عکس از سراسر استان و نیز استان‌های هم جوار به دبیرخانه این همایش ارسال شد.
خانی تصریح کرد: این آثار از سوی کمیته علمی جشنواره در سه مرحله ویرایش که پس از آن 200 اثر عکاسی انتخاب شد.
وی بیان داشت: این آثار انتخابی در قالب مجموعه‌ای به عنوان کتاب عکس SDH ایران در چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی منتشر می‌شود و به سازمان بهداشت جهانی WHOمعرفی خواهد شد تا به عنوان اولین مجموعه SDH ایران در این سازمان ثبت شود.
مدیر مرکز تحقیقات کاربردی سلامت همگانی و توسعه پایدار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور محمدرضا ذاکری و نیز لیلا حسینی قوام‌آبادی، از کارشناسان دبیرخانه SDH و عضو شورای سیاست‌گذاری سلامت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان مدرس را از اهم برنامه‌ها در دو روز برگزاری این برنامه ملی نام برد.
وی اظهار امیدواری کرد: در این همایش و جشنواره سراسری و با برگزاری کارگاه‌ها و بررسی محورهای مدنظر دبیرخانه SDH، خراسان شمالی بتواند یکی از این محورها را برای سال آتی اجرایی و در دستور کار ارتقاء سلامت خود قرار دهد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول