اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد:

فعالیت 780 رابط بهداشتی در بابل

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول آموزش بهداشت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیش از 780 رابط بهداشتی در شهر و روستاهای بابل مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 780 رابط بهداشتی در بابل
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمدعلی اژدری ظهر امروز در همایش داوطلبان سلامت همیار پزشک خانواده در ارتقای سلامت بابل اظهار داشت: در کل جهان تمام دولت‌هایی موفق بودند که کارها را با مشارکت مردم به سرانجام رسانده و بر این اساس وزارت بهداشت اواخر سال 60 طرح رابطان بهداشت را ارائه داده که تاکنون در حال فعالیت است.
وی گفت: رابطان افراد فعالی هستند که با ایثار و بدون چشم داشت در زمینه بهداشت و ارتقای سلامت در جامعه فعالیت می‌کنند و شهرستان بابل نیز از سال 73 با چهار مرکز بهداشت و درمانی به صورت نمونه با 40 رابط بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرد.
اژدری بیان داشت: در حال حاضر براساس آخرین آمار بیش از 415 رابط در شهر و 370 رابط بهداشتی در سطح روستاهای بابل مشغول فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: وظیفه رابطان بهداشت یادگیری مفاهیم بهداشت اولیه و انتقال به مردم، تشویق خانوار زیر پوشش برای برخورداری از امکانات، انجام واکسیناسیون و توجه به مادران باردار، جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی و آمارها در سرشماری، تغییر نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت است.
اژدری مشارکت در فعالیت‌های خودجوش با همیاری مردم، شرکت در فعالیت‌های خیریه، حضور در مراسم‌های مختلف و شرکت در مساجد و پایگاه‌ها برای انتقال شعار بهداشت، برگزاری مسابقات آشپزی غذای سالم در مراکزها، کوهنوردی و پیاده‌روی با همکاری هلال احمر، بهزیستی و تربیت بدنی را از دیگر اهداف تشکیل خانه رابط در مراکز بهداشتی شهر و روستاهای بابل برشمرد.
وی با اشاره به اینکه رابطان بهداشتی تاکنون به وظایف محوله خود به درستی عمل نکردند، خاطرنشان کرد: انتظار ما از رابطان بهداشتی این بود با ارائه آموزش‌های مناسب سطح اطلاعات مردم را ارتقا دهند، اما براساس نظرسنجی انجام شده اطلاعات مردم از سطح مورد نظر فاصله دارد که امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی دقیق این مشکل رفع شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول