اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

حاشیه‌های همایش ملی سرویس‌های بهداشتی؛

از تعریف لطیفه تا صرف سه سال از عمر در سرویس بهداشتی

خبرگزاری فارس: همایش ملی سرویس‌های بهداشتی در قزوین با حاشیه‌های متعددی برگزار شد که از گفتن لطیفه از سوی برخی سخنرانان و خنده‌های پنهانی برخی حاضران به مطالب مطرح شده در همایش، همراه بود.

از تعریف لطیفه تا صرف سه سال از عمر در سرویس بهداشتی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همایش ملی سرویس‌های بهداشتی بعد از ظهر امروز در مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین با 30 دقیقه تأخیر آغاز شد.
این همایش تا قبل از برگزاری، با عنوان همایش ملی «توالت» در رسانه‌های مختلف استان و همچنین سایت شهرداری قزوین معرفی شده بود در حالی که با عنوان « همایش ملی سرویس‌های بهداشتی» برگزار شد و پوستر این مراسم نیز تصویری از درب یک توالت بود که روی آن زمان برگزاری این همایش برابر با 19 نوامبر روز جهانی توالت ذکر شده بود.
 
* نخستین سخنران این مراسم مسعود نصرتی شهردار قزوین بود که طبق معمول این همایش‌ها سخنان خود را با خیرمقدم به حضار و تقدیر از مشارکت‌کنندگان در این همایش آغاز کرد.
شهردار قزوین که در سالن حدود 130 نفره مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین سخن می‌گفت در ابتدای سخنانش از مشارکت استانداری قزوین، شهرداری و شورای شهر قزوین، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، اداره کل مسکن قزوین، سازمان نظام مهندسی و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نام برد و در حالی به حضور شرکت‌کنندگانی در این همایش از استان‌های کرمانشاه، خراسان رضوی، زنجان، رشت، بابلسر، اراک، همدان، یزد، ارومیه، بابل، خراسان جنوبی، مشهد، جهرم، تبریز، بوشهر، تهران و بجنورد اشاره کرد که هر شخصی با شنیدن این سخنان تصور می‌کرد که سالن مملو از جمعیت است ولی تعداد قابل توجهی از صندلی‌های سالن خالی بود.
مسعود نصرتی در سخنرانی خود به تاریخچه ساخت نخستین سرویس بهداشتی عمومی در قزوین در سال 1326 شمسی توسط محمد مقتدرمژدهی فرماندار وقت قزوین اشاره کرد.
وی در سخنان خود در خصوص بدون اشاره به وضعیت سرویس بهداشتی عمومی در قزوین تنها به وجود 30 سرویس بهداشتی عمومی در قزوین بسنده کرد ولی از نبود توالت مناسب برای 700 میلیون نفر از مردم هندوستان، عدم دسترسی چهار پنجم مردم کامبوج به توالت و مرگ روزانه 4 هزار کودک در جهان به دلیل مصرف آب غیربهداشتی آلوده به فاضلاب سخن گفت.
شهردار قزوین همچنین به طنزپردازی رسانه‌های مختلف در خصوص برگزاری این همایش نیز اشاره‌ای داشت و گفت: در خصوص این همایش وقتی سه تا چهار ماه پیش اطلاع‌رسانی شد، حدود 2 ماه اول با نگاه طنز با آن برخورد می‌شود و اخبار 20:30 چندین بار به صورت طنز این موضوع را مطرح کرد.
 
* در این همایش مسئولان دستگاه‌های مختلف شرکت داشتند و با وجود تأکید بسیاری که در مطالب مطرح شده از سوی سخنرانان، به اهمیت مقوله سرویس بهداشتی وجود داشت ولی تعدادی از مسئولان استان که حتی برخی در برپایی این مراسم نیز مشارکت داشتند، در اواسط برنامه محل همایش را ترک کردند، از دیگر حاشیه‌های این مراسم نیز این بود که بعد از سخنرانی هر یک از مسئولان، تعدادی از حاضران سالن را ترک می‌کردند.
 
* تعریف لطیفه توسط برخی از سخنرانان و همچنین خنده‌های پنهانی برخی از حضار به مطالب طرح شده در جلسه از دیگر حاشیه‌های این همایش ملی بود.
 
* در این همایش کلاسوری محتوی اطلاعات این مراسم و خودکاری به شرکت‌کنندگان داده می‌شد که بر خلاف دیگر همایش‌ها، روی این وسایل نام همایش حک نشده بود.
همچنین در منشور همایش نیز که در اختیار همه شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود علاوه بر تأکید بر اهمیت پرداختن به موضوع سرویس بهداشتی، اینگونه آمده بود که سرویس بهداشتی فضایی است که هر انسان به طور متوسط سه سال از عمر خود را در آن به سر می‌برد و بیش از 40 درصد مردم جهان از دسترسی مناسب به آن محروم هستند.
در پایان منشور همایش شهرداری قزوین ابراز امیدواری کرده بود برگزاری این همایش سرآغازی برای حرکتی ارزشمند در راستای خدمت‌گذاری خالصانه به مردم شریف کشور عزیزمان ایران باشد.
 
* این همایش به ظاهر ملی با حاشیه‌های متعددی و هزینه بسیار، هیچ تصمیم‌گیری اجرایی برای رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی کشور و حتی قزوین به دنبال نداشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول