اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

رسانه‌ها در انعکاس پیام‌های بهداشتی پررنگ‌تر عمل کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان دشتستان گفت: رسانه‌ها در انعکاس پیام‌های بهداشتی اهتمام ورزند.

رسانه‌ها در انعکاس پیام‌های بهداشتی پررنگ‌تر عمل کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن در مراسم راهپیمایی بزرگ بهداشتی با حضور رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان و جمع کثیری از مردم اظهار داشت: توجه به مقوله سلامتی امری لازم است و دولت موظف به تامین زیرساخت‌های لازم برای استقرار مراکز درمانی است.
وی افزود: حجم و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در دشتستان طی یک سال گذشته بهبود یافته که رضایت خاطر مردم مهم‌ترین دلیل این ادعاست.
رئیس شبکه بهداشت دشتستان با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان آموزش و پیشگیری از دیابت، خاطرنشان کرد: تحرک و تغذیه و دخانیات سه فاکتور مهم هستند که می‌توانند در پیشگیری از دیابت مؤثر واقع شوند و طبق گفته سازمان جهانی بهداشت این شعار تا چهار سال آینده در مورد بیماری دیابت ثابت خواهد ماند.
کهن تصریح کرد: بیماری دیابت یک بیماری نهفته است و تعداد قابل توجهی از افراد در مرحله پنهان این بیماری قرار داشته و از بیماری خود آگاهی ندارند که این امر نگران‌کننده است.
وی یادآور شد: آموزش‌های بهداشتی درمانی به مردم و شهروندان و انجام آزمایشات منظم می‌تواند در کاهش میزان ابتلا به بیماری‌ها تاثیرگذار باشد بنابراین موضوع آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اذعان داشت: رسانه‌ها نقش مهمی در بهبود شاخص‌های بهداشتی درمانی دارند و می‌توانند با اطلاع‌رسانی پیام‌های بهداشتی، در کاهش ابتلا به بیماری‌ها اثرگذار باشند.
کهن همچنین در مورد ایدز و پیامدهای مخرب آن در اجتماع سخنانی را بیان کرد و از رابطین خواست که به عنوان مبلغین بهداشتی در آموزش به خانوارهای تحت پوشش خود کوتاهی نکنند و موارد مشکوک را به شبکه گزارش دهند.
در این پیاده‌روی رابطین بهداشتی با حمل پلاکاردهایی با عنوان "دیابت به ضعیف‌ترین افراد آسیب می‌رساند" و شعارهایی در ارتباط با بیماری ایدز از مرکز بهداشتی درمانی امام رضا (ع) تا پارک بانوان در محله آزادگان راهپیمایی کردند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول