اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای بهبود سرانه مطالعه؛

بخش کودک کتابخانه شهید رجایی اهواز افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه شهید رجایی اهواز گفت: بخش کودک کتابخانه شهید رجایی اهواز با هدف جذب کودک و نوجوان به مطالعه و ارتقاء زمان و سطح مطالعه در بین کودکان راه‌اندازی شد.

بخش کودک کتابخانه شهید رجایی اهواز افتتاح شد
زینب قنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به نقش نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در زمینه بالابردن پژوهش در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، اظهار داشت: کتابخانه شهید رجایی اهواز در حال حاضر بیش از گذشته سعی دارد تا زمینه‌ علمی را برای پژوهشگران ادبیات کودک نیز فراهم کند تا کسانی که می‌‌خواهند پژوهش کنند جایی را برای تحقیق داشته باشند.
وی با اشاره به راهکارهای این کتابخانه برای افزایش میزان علاقه کودکان به استفاده از کتاب عنوان کرد: هم‌‌اکنون در بخش کودک و نوجوان کتابخانه شهید رجایی از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که برای کودکان جاذبه دارد و صندلی‌‌هایی با ابعاد و اندازه متفاوت مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیر کتابخانه شهید رجایی اهواز تصریح کرد: سرانه مطالعه در میان کودکان و نوجوانان نزدیک به شش دقیقه است که تنها یک دقیقه برای کتاب‌‌های غیر درسی باقی می‌‌ماند و کتابخانه شهید رجایی در حد امکان سعی دارد با روش‌‌هایی مانند قصه‌ گویی، راه‌‌های مطالعه را افزایش و آشنایی بیشتر مخاطبان را با نویسندگان کتاب‌‌های حوزه کودک و نوجوان ایجاد کند. 
وی در ادامه تعداد اعضای بخش کودک کتابخانه شهید رجایی اهواز را یک‌هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: این کتابخانه به سلایق و علاقه‌مندی‌های تمام اعضا توجه کرده و بیش از 2 هزار و 500 عنوان کتاب را به این بخش اختصاص داده است.
قنواتی همچنین، عنوان کرد: همزمان با هفته کتاب، به منظور ترغیب و افزایش مطالعه در بین دانش‌آموزان، یک زنگ به ساعات درسی دبستان حضرت زینب(س) با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک به نام کتابخانه در کلاس  اختصاص داده شد.
مدیر کتابخانه شهید رجایی اهواز زنگ کتاب در مدارس را یک تلنگری به قشر دانش آموز بیان کرد و گفت: این زنگ‌ باید جرقه‌‌ای در ذهن آنها ایجاد کند که به موضوع کتاب و کتابخوانی بیش از این توجه کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول