اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات کرمان خبر داد:

ثبت 2500 هیئت مذهبی در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: 2 هزار و 500 هیئت مذهبی در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان به ثبت رسیده است.

ثبت 2500 هیئت مذهبی در کرمان
حجت‌الاسلام علی دوست‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برنامه‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته در دهه نخست ماه محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود.
وی از برگزاری دو گردهمایی هیئت‌های مذهبی به صورت استانی و شهرستانی در کرمان خبر داد و بیان داشت: گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی در شهربابک برای توجیه و برنامه‌ریزی با حضور مسئولان و نیروی انتظامی و تبلیغات اسلامی برگزار شد.
دوست‌محمدی گفت: در روزهای دوم و سوم محرم گردهمایی شهرستانی هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود و در این برنامه در زمینه راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی در مکان‌های مختلف تبادل نظر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 هیئت مذهبی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این نهاد وظیفه ساماندهی، هدایت و حمایت هیئت‌های مذهبی را بر عهده دارد.
دوست‌محمدی با بیان اینکه 320 هیئت مذهبی در شهرستان کرمان و 220 هیئت مذهبی در شهر کرمان فعالیت می‌کنند، افزود: در روز تاسوعا و عاشورا 200 هیئت مذهبی در 20 مکان مختلف شهر کرمان به عزاداری می‌پردازند که برای حضور و استقرار هیئت‌های مذهبی در این مکان‌ها هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.
وی به حمایت‌های معنوی و مادی از هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: بر اساس طرح‌های مصوب در دور سوم سفر هیئت دولت به استان کرمان در سال گذشته مبلغی به هیئت‌های محوری کرمان اهدا شد و در سال جاری نیز این کمک‌ها ادامه دارد.
دوست‌محمدی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اقلامی مانند روغن، برنج و شکر به هیئت‌های مذهبی ارائه می‌شود تا از عزاداران پذیرایی کنند.
وی از اعضای هیئت‌های مذهبی استان کرمان خواست تا با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و به مصوبات اداره کل تبلیغات اسلامی توجه کنند.
دوست‌‌محمدی با بیان اینکه استفاده از طبل، سنج و شیپور در آیین‌های عزاداری مانعی ندارد، گفت: از علم‌گردانی و اجرای موزیک‌های غیرمتعارف توسط هیئت‌ها جلوگیری و تمثال‌ها نیز جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول