اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی:

2 هزار هیئت مذهبی متشکل از بانوان در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اکنون 2 هزار هیئت مذهبی متشکل از بانوان در کشور وجود دارد.

2 هزار هیئت مذهبی متشکل از بانوان در کشور وجود دارد
 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد با اشاره به فعالیت پررنگ زنان در هیئت‌های مذهبی ویژه ایام محرم در سراسر کشور اظهار کرد: برای برگزاری مراسم ویژه دهه محرم 50 هزار مبلغ و مبلغه از سوی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی به سراسر کشور اعزام می‌شوند که برخی از این مبلغان از برادران اهل سنت هستند که به دلیل علاقه آنان به اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) در دهه محرم در نقاط مختلف کشور مجالس وعظ و سخنرانی برگزار خواهند کرد.
وی افزود: با توجه به رویکرد ایجابی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی، این نهاد توقع دارد در مناسبت‌های مذهبی ایام محرم، برنامه‌ها قرآن محور باشد و این کتاب مقدس در حاشیه قرار نگیرد. 
معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: هیئت‌های مذهبی باید در ایام محرم با محوریت مساجد فعالیت مذهبی خود را داشته باشند تا در ارتقای معنویت دینی تاثیرگذار باشد.
روحانی‌نژاد بیان کرد: ضروری است از وجود مبلغان در هیئت های مذهبی بهره گرفته شود و مبلغان در مجالس وعظ خود سعی کنند احادیث ائمه اطهار (ع) را به مخاطبان انتقال دهند.
وی رعایت شأن مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) را ضروری دانست و گفت: قمه‌زنی، خودزنی، استفاده از آلات موسیقی زیاد و با صدای بلند، تداخل مجالس بانوان و آقایان و برهنگی آقایان از آسیب‌های مجالس عزاداری است که سعی در رفع آنها داریم.
قایم مقام ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی کشور اقدامات اساسی سازمان تبلیغات اسلامی برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم دهه محرم را برشمرد.
روحانی‌نژاد تصریح کرد: برگزاری یک هزار همایش آسیب‌شناسی مناسبات مذهبی در مراکز استان‌ها و مراکز شهرستان‌ها در زمینه بررسی چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت مراسم مذهبی یکی از اقدامات این سازمان است که از 15 ذی‌الحجه آغاز شده است و تا پایان این ماه در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.
وی برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی هیئت مذهبی در شهرستان‌ها برای برنامه‌ریزی ویژه دهه محرم، برگزاری نشست با کانون مداحان و شعرای اهل بیت به منظور توجه به بحث محتوایی شعائر و آهنگ‌ها را از دیگر اقدامات این سازمان در آستانه دهه محرم در سراسر کشور برشمرد‌
معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فعالیت پررنگ زنان در هیئت مذهبی ویژه ایام محرم در سراسر کشور گفت: اکنون 2 هزار هیئت مذهبی متشکل از بانوان در کشور وجود دارد. 
روحانی‌نژاد همچنین پخش نذورات از سوی مردم در بین هیئت مذهبی و مساجد را در ایام محرم بلامانع دانست و گفت: بهتر است مردم بخشی از نذورات خود را به حوزه فرهنگی اختصاص دهند و به جای توزیع نهار و شام یا سایر مواد خوراکی، ارسال پیامک ویژه احادیث امامان یا تربیت چند حافظ قرآن و... را در این ایام به عنوان نذر در نظر گیرند.
معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مناسبت‌های فرهنگی در کشور یک فرصت استثنایی است که نظیر آن در هیچ دین و مذهبی یافت نمی‌شود و همین مناسبت‌ها موجب شده مردم با معارف دینی به خوبی آشنا شوند.
وی بیان کرد: از آنجا که دشمن به اهمیت این مناسبت‌ها پی برده است، درصدد مخدوش کردن این مناسبت‌ها به ویژه عزدارای محرم است تا بتواند خرافات و موهومات را در کشور نسبت به این مناسبت‌ها گسترش دهد. 
روحانی‌نژاد عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با اقدامی هوشمندانه برای خنثی کردن اهداف دشمن در این زمینه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی را در کشور دایر کرد تا آسیب‌های این مناسبت‌ها را شناسایی و درصدد رفع آن برآید.
معاون امور فرهنگی و تبلیغی تبلیغات اسلامی کشور افزود: از سال 86 تاکنون که مدیریت این ستاد به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده تاکنون این ستاد در 240 شهر کشور دایر شده است تا بتواند آسیب‌های مناسبت‌ها را شناسایی و ارزش‌ها را تقویت کند که خوشبختانه طی سال‌های گذشته در این زمینه به توفیقاتی دست یافته‌ایم.
روحانی‌نژاد ثبت رویدادهای تاریخی ـ مذهبی را در سالنامه ایران اسلامی از دیگر وظایف این ستاد برشمرد و گفت: به پیشنهاد و صلاحدید مقام معظم رهبری اخیرا ایام بین تولد حضرت معصومه (س) و تولد امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت و ایام بین اعیاد قربان و غدیر را به عنوان دهه 'امامت و ولایت' نام‌گذاری و به زودی در سالنامه ایران اسلامی ثبت می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول