اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان خبر داد:

فعالیت 2500 هیئت مذهبی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان گفت: 2 هزار و 500 هیئت مذهبی در استان زنجان فعالیت دارند.

فعالیت 2500 هیئت مذهبی در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، افضل موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در استان زنجان یک هزار و 250 هیئت ثبت شده و مجوز فعالیت و شناسنامه کسب کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 250 هیئت در استان زنجان اقدام به ثبت و کسب مجوز نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: نخستین مرحله در راستای کسب مجوز به فعالیت هیئت‌های مذهبی در استان داشتن مکان است.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان تصریح کرد: در سطح شهرستان زنجان 750 هیئت مذهبی فعالیت دارد.
وی به افزایش سطح فعالیت فرهنگی و مذهبی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: شاخص بودن مراسم عزاداری استان زنجان در سطح ملی و فرا ملی نتیجه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در راستای دین در استان است.
موسوی با اشاره به اینکه استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی محسوب می‌شود، اضافه کرد: مراسم عزاداری در استان باید انعکاس خوبی در جهان و کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه شورای هیئات مذهبی استان زنجان یک تشکل مردمی محسوب می‌شود، تصریح کرد: هزینه‌های بزرگ عزاداری‌های امام حسین (ع) توسط مردم تامین می‌شود.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان در زمینه انحرافات برنامه‌های مختلفی در نظر دارند، افزود ارگان‌های نظارتی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در هیئت‌ها و در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اقدامات لازم در این راستا را انجام می‌دهند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در زمینه هیئت‌های خانه‌گرد اظهار داشت: وجود این هیئت‌ها و فعالیت آنها عوارضی برای جامعه دارد.
موسوی با تاکید بر اینکه به هیئت‌های خانه‌گرد مجوز داده نمی‌شود، ادامه داد: این هیئت‌ها از جمله هیئت‌های بی‌خاصیت محسوب می‌شوند.
وی به گردهمایی شورای هیئت‌ها در سطح شهرستان‌های استان زنجان اشاره کرد و گفت: این گردهمایی در راستای اعلام عزای عمومی برگزار می‌شود.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان با بیان اینکه آموزش مسئولان شورای هیئات در استان زنجان نیز از جمله برنامه‌های موردنظر به منظور آغاز محرم است، ادامه داد: این برنامه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول