اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:

تامین امکانات مراقبت بیماری‌های روده‌ای در 72 مرکز بهداشتی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در تمامی مراکز بهداشتی استان که بیش از 72 مرکز است امکانات مراقبت بیماری‌های روده‌ای فراهم شده است.

تامین امکانات مراقبت بیماری‌های روده‌ای در 72 مرکز بهداشتی
کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری "التور" یا "وبا" در خراسان جنوبی مشاهده نشده است، اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در کشور پاکستان و شیوع بیماری وبا در این کشور باید توجه بیشتری به پیشگیری از این بیماری در کشور صورت گیرد.
وی افزود: التور یا وبا بیماری مشکل‌ساز و حادی است که از طریق آب و غذای آلوده وارد بدن فرد می‌شود و شیوع پیدا می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش موارد ابتلای این بیماری در سطح کشور خبر داد و گفت: تاکنون در ایران 77 فقره مبتلای به التور تشخیص داده شده و 38 دانشگاه علوم پزشکی کشور با این مسئله درگیر هستند.
مهدی‌زاده کمبود منابع آبی در برخی از مناطق استان را یکی از ریزفاکتورهای شیوع این بیماری عنوان کرد و افزود: در استان ما با وجود مشکلات کم‌آبی که داریم ولی اقدامات خوبی توسط مسئولان استان برای تامین آب صورت گرفته و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: سیل پاکستان سبب ایجاد تغییرات آب و هوایی در منطقه شد و این مسئله سبب محدود شدن منابع آبی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: استان ما با کنترل مرزها توانسته است که شیوع این بیماری را کنترل کنیم و در حال حاضر تردد بی‌رویه در مرز کنترل شده است ولی در کشور ما این بیماری از آلودگی سبزیجات است که به دلیل آبیاری با فاضلاب خام شیوع پیدا کرده است.
مهدی‌زاده افزود: با اقدامات بهداشتی صورت گرفته در استان تاکنون هیچ موردی از بیماری التور یا وبا در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول