اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین خبر داد:

تأسیس شرکت تجاری بازرگانان قزوین در مالزی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین و رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانان قزوین در مالزی از ثبت شرکت تجاری بازرگانان قزوین در مالزی و آغاز به کار آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تأسیس شرکت تجاری بازرگانان قزوین در مالزی
علی محمد زمانی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: همزمان با سفر عبدالخالد ابراهیم سر وزیر ایالت سلانگور به قزوین، شرکت تجاری بازرگانان قزوین در مالزی ثبت شد.
وی ادامه داد: در سفر اخیر به مالزی که به منظور برنامه‌ریزی و پیگیری دعوت سال گذشته و قطعیت سفر سروزیر ایالت سلانگور و هیئت همراه به قزوین و تأسیس دفتر تجاری بازرگانان قزوین در کوالالامپور انجام شد، موضوع ثبت این شرکت نیز با جدیت پیگیری شد که پس از انجام تشریفات قانونی همزمان با ورود سروزیرسلانگور و هیئت همراه به قزوین این شرکت تحت عنوان Barther Trade Managers (BTM) در کشور مالزی به ثبت رسید.
رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانان قزوین در مالزی اضافه کرد: سهامداران این شرکت متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع و از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین هستند و این شرکت در حال حاضر در حال انجام مراحل قانونی برای فعالیت و شروع به کار تحت عنوان دفتر تجاری قزوین در کوالالامپور مالزی است.
وی عنوان کرد: این اقدام گام مهمی در راستای گسترش مبادلات اقتصادی و روابط تجاری مستقیم بازرگانان و صاحبان صنایع قزوین و به خصوص ایالت صنعتی سلانگور محسوب می‌شود و تأسیس این دفتر از این‌رو اهمیت بیشتری می‌یابد که در حال حاضر بسیاری از محصولات مالزی به عنوان مواد اولیه از طریق واسطه‌ها به خصوص دبی به دست واحدهای تولیدی می‌رسد که این کار منجر به کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده محصولات می‌شود.
زمانی توضیح داد: مالزی صادر کننده عمده لوازم الکترونیکی، مواد شیمیایی، ماشین‌آلات، محصولات چوبی، منسوجات، تجهیزات علمی و نوری، فرآورده‌های غذایی، لاستیک، محصولات آهنی و فولادی، کاغذ و لوله، کود شیمیایی و مواد معدنی، نفت و گاز، روغن نخل و روغن نباتی است.
وی یادآور شد: واردات عمده ایران از مالزی نیز شامل لاستیک، ‌مواد شیمیایی، مارگارین، ‌پلی پروپلین، نخ، روغن نارگیل، ‌کاغذ و مقوا، پودر کاکائو، ‌آهن و فولاد نورد و قطعات اتومبیل است
و صادرات ایران به مالزی شامل نفت و فرآورده‌های نفتی، پروپان و بوتان مایع، الکل و فنل، فرش، پسته، خرما، سنگ‌های تزئینی و صنایع دستی است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین خاطر نشان کرد: دفتر تجاری قزوین در مالزی افزون بر نقش مهمی که در تجارت و صنعت استان در راستای مبادلات مستقیم تجاری با مالزی خواهد داشت، نقش مهمی در منطقه جنوب شرق آسیا  ایفا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مالزی عضو کشورهای آسه آن است و تعرفه مابین این کشورها صفر است، دسترسی به بازارهای منطقه یعنی 10 کشور مالزی، تایلند، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار و کامبوج با جمعیتی بالغ بر500 میلیون نفر را امکان‌پذیر می‌سازد و به صورت متقابل امکانات همه کشورهای عضو نیز قابل دسترسی است.
زمانی اظهار کرد: هدف از تأسیس دفتر تجاری قزوین ارتباط مستقیم، سریع و تسهیل مبادلات تجاری صاحبان صنایع و بازرگانان برای تأمین تمامی نیازهای خود  ازجمله مواد اولیه، ماشین‌آلات، قطعات و لوازم الکترونیک از مالزی و کل منطقه و همچنین بازاریابی محصولات برای صادرات به مالزی و کشورهای عضو از طریق این دفتر تخصصی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول