اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد:

راه‌اندازی 2 دفتر تجاری در خارج از ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: دو دفتر تجاری در کشورهای بلروس و عراق راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 2 دفتر تجاری در خارج از ایران
جعفر صادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تاکید بر کشف بازارهای جدید برای صادرات، اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که در راستای افزایش صادرات نقش مهمی دارد کشف بازارهای جدید در کنار حفظ بازارهای کنونی است. 
وی اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای هدف و پذیرش هیئت‌های تجاری از آن کشورها را از سیاست‌های سازمان برشمرد و تصریح کرد: دو دفتر تجاری ایران در بلاروس و اربیل عراق ایجاد کرده‌ایم.
این مسئول با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی پیشرو در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی است، افزود: از آغاز سال جاری 3 نمایشگاه اختصاصی ایران با محوریت آذربایجان غربی در کشورهای اربیل عراق، استانبول ترکیه و ایروان ارمنستان برگزار شده است.
اسکندری با مثبت ارزیابی کردن این نمایشگاه‌ها، گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند نقطه مثبتی در راستای ایجاد بازارهای جدید باشد.
وی برندسازی کالاها را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برند سازی کالاهای استان یکی از طرح‌های اولویت دار سازمان است که در این راستا فرش ریز ماهی خوی و افشار تکاب دارای برند کشوری بوده و اقدامات لازم برای بین‌المللی کردن آن را انجام می‌دهیم.
این مسئول با اشاره به افزایش میزان صادرات از آذربایجان غربی در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، تصریح کرد: در هفت ماه گذشته میزان صادرات غیرنفتی از گمرکات آذربایجان غربی افزایش 7 درصدی دارد.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه بنا بر اعلام گمرک ارومیه از آغاز سال جاری تاکنون 242 میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری افزایش صادرات غیر نفتی باید به گونه‌ای پیش برود که بخش صادرات بر واردات غلبه کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول