اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان:

اولویت برگزاری نمایشگاه توسعه روابط تجاری است

خبرگزاری فارس: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: ایران با برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در افغانستان تنها به دنبال کسب سود نیست بلکه اولویت برگزاری این نمایشگاه توسعه روابط تجاری میان ایران و افغانستان است.

اولویت برگزاری نمایشگاه توسعه روابط تجاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران در هرات، محمد مهدی جوانمرد اظهار داشت: حضور ایران در بازار افغانستان نیازمند اصلاح دیدگاه است زیرا ایران به دنبال سود و سهم خواهی در این بازار نیست بلکه می‌خواهد با ارائه تکنولوژی روز دنیا نیازهای مردم افغانستان توسط خودشان تامین شود.
وی با اشاره به میزان صادرات ایران به افغانستان افزود: سال گذشته ایران حدود 3/1 میلیارد دلار صادرات به افغانستان داشته که امید است امسال این رقم به 2 میلیارد دلار افزایش یابد و نکته اساسی این است که بخشی از این حجم صادرات توسط سرمایه‌گذاران افغانی و به‌ویژه نیروی کار افغان در ایران تولید می‌شود.
جوانمرد تاکید کرد: بنا به دستور رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران باید صنعت درجه یک ایرانی وارد افغانستان شود و زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران افغان را در ایران و همچنین صاحبان صنایع معتبر ایرانی در افغانستان فراهم شود. 
وی برگزاری نمایشگاه‌های خارجی را به نفع توسعه روابط تجاری در صادرات و واردات عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها باید فرصت برگزاری نمایشگاه را مغتنم شمرده و به ارایه هرچه با کیفیت تر محصولات خود اقدام کنند.
رایزن اقتصادی ایران در افغانستان تصریح کرد: متاسفانه در برخی نمایشگاه‌ها جای صاحبان صنایع با کیفیت خالی است که این مسئله از کیفیت نمایشگاه می‌کاهد و البته عدم حضور این شرکت‌ها به دلایل مختلفی از جمله عدم توجه آنان به امر تبلیغات بر می‌گردد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول