اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

نمایشگاه ایران در افغانستان موانع تجاری دو کشور را از میان برمی‌دارد‌

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه کالاهای اختصاصی ایران در افغانستان موانع تجاری میان دو کشور را از میان بر می‌دارد.

نمایشگاه ایران در افغانستان موانع تجاری دو کشور را از میان برمی‌دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی صفرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران و افغانستان ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی بسیار قوی با یکدیگر دارند که همین مسئله بستر را برای توسعه سایر سرمایه‌گذاری‌ها به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی فراهم‌تر می‌کند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: بی‌تردید برگزاری پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان فرصت مطلوبی برای حضور حداکثری واحدهای اقتصادی کشور به شمار می‌رود و علاوه برآن به تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور منجر می‌شود.
وی با اشاره به نقش نمایشگاه در برطرف کردن موانع گسترش روابط اقتصادی میان ایران و افغانستان اظهار داشت: برگزاری چهار دوره نمایشگاه کالاهای اختصاصی ایران در افغانستان، فضای اقتصادی میان این دو کشور را شفاف‌تر کرده و سبب شده تا تجار افغانی با اعتماد بیشتری کالاهای ایرانی را رصد کنند.
صفرزاده افزود: خوشبختانه کیفیت نمایشگاه‌های برگزار شده در افغانستان به‌گونه‌ای بوده که تجار افغانی نیز تمایل به حضور در این نمایشگاه دارند و سعی دارند حضور خود را در کنار تولید کنندگان ایرانی محک بزنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: بازار افغانستان شرایط بسیار مطلوبی برای صنعت‌گران و تولیدکنندگان برجسته ایرانی محسوب می‌شود تا بتوانند در این فضا گام‌های اقتصادی بلندی بردارند.
وی با اشاره به نقش نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در کشورهای منطقه اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه بهترین ابزار برای بازاریابی و توسعه تجاری در ساختار اقتصاد صنعتی و رو به رشد کشورهای منطقه محسوب می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی پرداخت یارانه‌های حضور در نمایشگاه و همچنین جوایز صادراتی را از جمله برنامه‌های تشویقی سازمان توسعه تجارت برای شرکت‌های موفق عنوان کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول