اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خراسان رضوی از استان‌های ممتاز در صادرات است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، استان خراسان رضوی را از استان‌های ممتاز در امر صادرات غیرنفتی برشمرد.

خراسان رضوی از استان‌های ممتاز در صادرات است
محمد موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت:تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکاران صادرات در این استان سبب شده رشد قابل توجهی در صادرات این استان نسبت به سایر استان‌ها به طور مستمر شاهد باشیم.
وی با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغ مقام معظم رهبری مرتبط با صادرات در برنامه پنجم توسعه افزود: براساس این سیاست‌ها، بر راهبرد توسعه صادرات به‌ویژه در بخش خدمات با فن‌آوری بالا به نحوی که کسری تراز بازرگانی بدون نفت کاهش یافته و توازن در تجارت خدمات ایجاد شود تاکید شده است.
موحدی یادآور شد: ارتقای نقش مدیریتی ایران در توزیع و ترانزیت انرژی، افزایش فرصت‌های صادراتی ، جذب سرمایه و فن‌آوری‌های پیشرفته و گسترش همه‌جانبه همکاری با کشورهای منطقه جنوب غربی آسیا در تجارت ، سرمایه گذاری و فن‌آوری از دیگر سیاست‌های کلی این ابلاغ است.
وی با بیان اینکه شرایط تولید در کشور به جایی رسیده که جامه بازار داخلی بر قامت تولید داخل کوچک شده است و مجبور هستیم به بازارهای بین‌المللی نگاه کنیم، افزود: ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن و ایجاد وزارتخانه جدید، از مسیرهایی است که بتوانیم تولید صادرات‌ را به عنوان یک اولویت و وظیفه دنبال کنیم.
قائم‌مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه با تکیه بر توان کشور، چیزی برای تسخیر بازارهای جهانی کم نداریم افزود: باید مدیریت واردات انجام شود و صادرات را بر محور تولید داخلی شکل دهیم.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ایران 1404 باید صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات با بیش از 19 درصد رشد سالانه به حدود 200 میلیارد دلار برسد که تکلیف سنگین بخش‌های اقتصادی کشور، دولت و مجلس را نشان می‌دهند.
موحدی با اشاره به اینکه براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران ، در هفت‌ماهه سال جاری مقدار 37 هزار 789 هزار تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش 18 هزار 429 میلیون دلار صادر شده است گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد به لحاظ وزنی و 24 درصد به لحاظ ارزشی افزایش داشته است.
وی افزود: 5/83 درصد سهم ارزشی از کل صادرات غیرنفتی کشور بدون احتساب میعانات گازی در سال 89 به قاره آسیا ، 13 درصد به قاره اروپا ، دو درصد به قاره آفریقا و مابقی به قاره‌های آمریکا و اقیانوسیه تعلق داشته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول