اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

صادرات کالا مبارزه تولید و کیفیت است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: صادرات کالا مبارزه‌ای در جهت تولید باکیفیت و ارائه مناسب‌تر آن است.

صادرات کالا مبارزه تولید و کیفیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادر کنند‌گان و تولیدکنندگان نمونه ملی و استانی خراسان رضوی در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهارداشت: در دنیای امروز که هر روز بیشتر به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند، صادرات کالا تبدیل به نوعی مبارزه شده است.
وی تاکید کرد: که در آن هر تولید کننده‌ای می‌خواهد کالای خود را بفروشد و در این میان تولیدکننده‌ای موفق است که کالایی با کیفیت، بسته‌بندی، استاندارد و با قیمت مناسب‌تر ارائه کند.
وی ضمن بیان این مطلب که تولید بدون صادرات حتما با شکست مواجهه می‌شود افزود: تولیدکنندگان باید بخشی از تولید خود را صرفا به صادرات اختصاص دهند زیرا تولید کالا بدون صادرات آن با شکست مواج می شود و همچنین بدون صادرات، رسیدن به افق چشم‌انداز 1404جمهوری اسلامی ایران غیر ممکن می‌کند.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت تولید بر اساس ذائقه مصرف‌کنندگان اظهار داشت: تولید کالا بر حسب نیاز و ذائقه مصرف‌کننده، ورود هوشمندانه و موفقی به بازار محسوب می‌شود و بر همین اساس اکنون بسیاری از محصولات تولیدی در خراسان رضوی به 81 کشور جهان صادر می‌شود.
صلاحی با بررسی موانع موجود بر سر راه صادر کنندگان در کشور گفت: نباید هیچ مانعی از سوی ادارات ذیربط در مورد صادرات با کیفیت وجود داشته باشد و اگر چنین مواردی مشاهده و اثبات شود با خاطیان برخورد می‌شود.
وی که از مشکل حمل‌ونقل به عنوان یکی از معضلات اساسی در بحث صادرات نام برد اظهار داشت:  صادرکنندگان به‌ویژه در بحث صادرات سیمان است با مشکلات زیادی در زمینه صادرات مواج هستند که تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی این مشکل مرتفع شود.
صلاحی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن تولید سیمان در خراسان رضوی گفت: با وجود مشکلاتی مانند مشکل حمل‌ونقل در حوزه تولید سیمان،میزان تولید آن در خراسان رضوی در ابتدای شروع بکار دولت نهم در سال 84 تاکنون از 5/1 میلیون تن به هفت میلیون افزایش یافته و تا پایان سال 1391 به 9 میلیون‌تن می‌رسد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد:استان خراسان رضوی در بخش تولید آهن اسفنجی نیز به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تبدیل می‌شود که میزان صادرات در این بخش، یک میلیارد دلار در سال
پیش‌بینی شده است.
وی همچنین ضمن اشاره به غنی بودن استان خراسان رضوی در زمینه طلا و سنگ‌های قیمتی و تزیینی اظهار داشت: این استان در فروش طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی بعد از تهران دارای رتبه دوم و در ساخت آن‌ها بعد از شهر اصفهان دارای رتبه چهارم در کشور است.
استاندار خراسان رضوی ضمن پیشنهاد ایجاد یک شهرک صنعتی طلا، جواهر و سنگ های قیمتی در استان گفت: باید از صادرات خام محصولات جلوگیری کرده و دست به تولید و ساخت آنها بزنیم و به عنوان نمونه می‌توان از ارزش افزوده هشت برابری سنگ فیروزه نسبت به صادرات خام آن یاد کرد.

کشاورزی یکی از مزیت‌های استان خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: کشاورزی یکی از مزیت های استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و تنوع کشاورزی در این استان پنج برابر سایر استانها است و همچنین این استان از هفت گروه محصولات تولیدی، شش گروه آن را در اختیار دارد و سالانه  میزان 9میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از سطح 800 هزار هکتار زمین آبی و 300 هزار هکتار زمین دیم برداشت می‌شود.
صلاحی با اشاره به وضعیت خوشایند بارندگی در ماه‌های اخیر در این استان اظهار داشت: خوشبختانه بارش‌های اخیر وضعیت استان را بطور میانگین نسبت به سال قبل 300 درصد بهتر کرده است اما با این وجود،طرح سیستم‌های آبیاری نوین در سطح استان در سال جاری در سطح 15 هزار هکتار اجرا می‌شود که بر اساس
برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این رقم به 70 هزار هکتار افزایش یابد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول