اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اعلام کرد:

صادرات 659 هزار تن کالا از آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: مهرماه امسال 659 هزار و 560 تن کالا از آذربایجان غربی صادر شده است.

صادرات 659 هزار تن کالا از آذربایجان غربی
پرویز تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه مهرماه امسال 659 هزار و 560 تن کالا از آذربایجان غربی صادر شده است، اظهار داشت: ارزش این میزان کالای صادراتی 241 میلیون و 894 هزار و 576 دلار است.
وی تصریح کرد: میزان کالای صادر شده از استان در مدت زمان مشابه سال گذشته 477 هزار و 139 تن به ارزش 226 میلیون و 506 هزار و 580 دلار بود.
این مسئول با اشاره به رشد میزان کالای صادراتی از استان آذربایجان غربی در سال جاری، افزود: میزان کالای صادر شده در مهرماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 38 درصد و از نظر ارزش دلاری 7 درصد رشد نشان می‌دهد.
تقوی با اشاره به ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از استان در این مدت، گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در مهرماه امسال 367 دلار بود.
وی گمرک ارومیه را به عنوان فعال‌ترین گمرک در این مدت از نظر صادرات عنوان کرد و یادآور شد: گمرک ارومیه با 367 هزار و 153 تن صادرات به ارزش دلاری 90 میلیون و 139 هزار و 467 دلار بیشترین سهم صادراتی استان را به خود اختصاص داده است.
این مسئول بازارچه مرزی تمرچین را در زمینه صادراتی ضعیف عنوان کرد و گفت: این بازارچه با 29 تن صادرات به ارزش 32 هزار و 828 دلار کمترین سهم صادراتی را در بین گمرکات و بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی دارد.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی عمده کالاهای صادراتی از استان را انواع میوه‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، انواع سیمان، فرآورده‌های سبزیجات و نباتات، فرآورده‌ها از غلات از جمله بیسکویت، انواع سبزیجات و نباتات، محصولات لبنی، مصنوعات از سنگ و گچ، فرش و سایر کف‌پوش‌ از مواد نساجی عنوان کرد و گفت: این کالاها عمدتا به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، ‌آذربایجان، روسیه و ایتالیا و ... صادر شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول