اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

توطئه‌های استکبار نشانه استیصال غرب علیه ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری گفت: توطئه‌های استکبار نشانه استیصال غرب علیه ملت ایران است.

توطئه‌های استکبار نشانه استیصال غرب علیه ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و همگان به تقوای الهی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم الحرام گفت: بی‌تردید اسلام مدیون خون حضرت سیدالشهدا (ع)است، یعنی اگر خون اباعبدالله و یارانش نبود امروز هم اسلام نبود.
امام جمعه شهرری افزود: امروز اگر عزت را برای اسلام می‌بینید به برکت خون اباعبدالله (ع) است و قیام 15 خرداد با عاشورای امام حسین (ع) تقارن داشت و سید حسن نصرالله عنوان کرده است «اگر در جنگ 33 روزه پیروز شدیم به برکت حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت علیهم‌السلام بود».
وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیروزی کشور در گردنه‌های مختلف به برکت اسلام بود و در جریان فتنه این امام حسین (ع) بود که گریبان آنها را گرفت و ما باید خود را باید مدیون حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بدانیم
شاهچراغی با اشاره به اینکه هفته نخست ماه محرم با عنوان هفته امر به معروف مزین شده است، گفت: روحانیون باید مردم را با این وظیفه مهم آشنا کنند چراکه امیرالمومنین فرمودند «اگر امر به معروف ترک شود دعاها مستجاب نمی‌شود».
امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه مداحان زینت‌های مجالس امام حسین (ع) هستند در توصیه به جامعه ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام گفت: مداحان با اشعار خود توجه داشته باشند و از آهنگ‌هایی که مناسب مجلس امام حسین (ع) است استفاده کنند و مجلس گردان‌ها هم باید توجه داشته باشند که هر سال مراسم امام حسین (ع) باید با شکوه‌تر از قبل برگزار شود.
وی در ادامه با اشاره به تقارن هفته بسیج با ماه محرم عنوان کرد: بسیج یک سازمان نیست بلکه بسیج یک فرهنگ است، بسیجیان ما باید از بسیجیان کربلا یاد بگیرند و یاد هم گرفته‌اند.بسیج سرشار از عشق به خدا، معنویت و ایثار و شهادت در راه خداوند متعال است.
امام جمعه شهرری با بیان اینکه حضرت اباعبدالله (ع) نیز یک بسیجی بود، خاطرنشان کرد: فرهنگ و تفکر بسیج بر گرفته از فرهنگ و عشق به شهادت و ایثار کربلا باید است.
وی خطاب به هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی با الهام گرفتن از معنویت و معرفت قیام حضرت سید الشهدا (ع) هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری را برگزار کنند و با استفاده از سخنرانان و مداحان متعهد، فرهنگ حسینی را در شهرستان اشاعه دهند تا جلوی انحرافات و خرافه گرایی گرفته شود.
خطیب جمعه شهرری ادامه داد: همانطور که سیدالشهدا (ع) در قیام عاشورا در برابر ظالمان و بدخواهان ایستادگی کرد به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسیجیان نیز در برابر انحرافات بایستند.
شاهچراغی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در کرمانشاه گفت: ایستادگی در مقابل جریان‌های انحرافی یکی از ماموریت‌های بسیج است  و ما دیدیم در فتنه سال 88 با بصیرت ایستادگی کرده و پیروز میدان شدند. 
امام جمعه شهرری با بیان این که وظیفه مهم بسیجیان اشاعه تفکر و فرهنگ بسیج است، اظهار داشت: همه ملت ایران نیز باید با تکیه بر این ارزش گران‌بها که از سوی امام راحل به یادگار مانده از آسیب رسیدن به کشور جلوگیری کنند.
وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: هفته گذشته موج قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا و سران کشورهای استکباری بود.
شاهچراغی تاکید کرد: این حرکات تازگی نداشته و ندارد و این نشانه استیصال غرب علیه ملت ایران است و آنان هیچگاه نخواهند توانست با اینگونه حرکات مذبوحانه ما را به زانو در آورند، جریان دروغین ترور سفیر عربستان، پرونده هسته‌ای ایران، حقوق بشر و تحریم علیه جمهوری اسلامی با هدف فشار آوردن به ملت ایران است و استکبار و رژیم صهیونیستی بدانند با این بهانه‌ها کاری از پیش نمی‌برد و بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی حرکت خود را شروع کرده و گریبان آنان را به‌زودی می گیرد.
امام جمعه شهرری با تاکید بر اهمیت اشاعه فرهنگ بسیجی در جامعه بیان کرد: بسیجیان عشق و ایثار را از یاران امام حسین (ع) آموختند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول