اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

تفکر بسیجی باید از ویژگی‌‌های کاندیدهای اصلح انتخابات باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: کسانی را به مجلس بفرستیم که تفکر بسیجی داشته باشند که از ویژگی‌های کاندیدای اصلح در انتخابات، بسیجی بودن است.

تفکر بسیجی باید از ویژگی‌‌های کاندیدهای اصلح انتخابات باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این شهرستان که در کنار گلزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به پرهیزگاری و رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان‌ها برای رسیدن به معبود و معشوق خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و بهترین سرمایه‌گذاری برای رسیدن به خداوند، تقوا و پرهیزگاری است.
وی افزود: تقوا در عمل، زبان، نگاه، قدم و دیگر رفتارهای انسانی از عوامل نزدیک کردن انسان‌ها به خداوند است.
موسوی با اشاره به فرا رسیدن مام محرم ابراز داشت: اقشار مختلف مردم در تمامی ادیان و در سراسر جهان خود را برای برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) آماده کرده‌اند.

*گچساران با آمادگی کامل به استقبال محرم می‌رود
خطیب جمعه گچساران با تأکید بر لزوم سیاه‌پوش شدن سردر تمامی ادارات و نهادها، بازار، مدارس و دیگر اماکن شهری و روستایی افزود: همزمان با فرارسیدن محرم، تمامی نقاط شهری و روستایی باید حال و هوای محرم را به‌ خود بگیرد.
موسوی با بیان داستانی از زندگی امام حسین(ع)، پیروی از راه و دستورات ایشان را لازمه موفقیت، سربلندی و آزادگی انسان‌ها در زندگی عنوان کرد.
وی با پاسخ به این سئوال که آیا امام حسین (ع) از مرگ خود آگاه بود یا نه، تصریح کرد: امام حسین(ع) از راز و آینده مبارزه و جنگ خود با یزید،‌ آ‌گاهی کامل داشت به همین دلیل تکلیف الهی خود را به‌ خوبی انجام داد.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه با تشکر از مجموعه عوامل و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در برگزاری نماز جمعه این هفته در این واحد دانشگاهی و در کنار مکان مقدس گلزار شهدای گمنام، برگزاری نماز جمعه این هفته را در دانشگاه آزاد به همایشی فرهنگی و معنوی تشبیه کرد.
موسوی با اشاره به سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و جایگاه این دانشگاه در توسعه علمی و آموزشی کشور عنوان کرد: اگر بخواهیم عملکرد 30 ساله دانشگاه آزاد اسلامی را برای مردم تببین کنیم، باید 30 سال در این زمینه حرف بزنیم.
این مقام علمی و دینی گچساران ادامه داد: ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی با ایده امام خمینی (ره) پایه‌گذاری شد و در 23 اردیبهشت 61 اولین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور در تهران و تبریز تأسیس شد.
موسوی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برخاسته از اندیشه امام راحل و هدایت رهبر فرزانه انقلاب خدمات ارزنده علمی و آموزشی بسیاری در سطح کشور داشته است.
وی ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی سنگینی بار بیش از نیمی از آموزش و پرورش و فرهنگ آموزش عالی کشور را بر دوش دارد.
موسوی تأکید کرد: 30 سال تلاش، اخلاص و از خود گذشتگی عوامل و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه علمی، آموزشی و فکری فرزندان ایران اسلامی بوده است.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به بزرگداشت هفته بسیج گفت: هفته بسیج مهم‌ترین مناسبت بزرگداشت جانفشانی‌هایی است که برای سربلندی ایران اسلامی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بسیج در میان ملت‌های مسلمانان رشد کرده است، افزود: هوشمندی امام راحل و عدالت‌خواهی میلیون‌ها انسان مسلمان تبلور بسیج در عصر حاضر است.

*جهان اسلام بسیج 100 میلیونی می‌خواهد
موسوی تفکر بسیجی را از مهم‌ترین معیارهای انتخاب افراد عنوان کرد و ادامه داد: در انتخابات کسانی را به‌عنوان فرد یا افراد اصلح انتخاب کنیم که با بسیج و تفکر بسیجی گره خورده‌اند و با تمام معنا و اخلاص تفکر بسیجی امام راحل را با عمل قبول داشته باشند.
وی مجموعه، عصاره و زیر بنای افکار بسیجی را تبعیت محض از ولایت فقیه دانست و آن را عامل اصلی و مهم رشد و گسترش بسیج در جامعه عنوان کرد.
موسوی با اشاره به اینکه بسیج محدود به افراد خاص و مرزهای جغرافیایی ایران نیست، گفت: پیشنهاد ایران در زمینه تشکیل بسیج 100 میلیونی در کشورهای مسلمان نشانگر این موضوع مهم و اثرگذار است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول