اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امامان جمعه شهرهای سوادکوه:

بسیج گسترش آرمان امام راحل در جهان را برعهده دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پل‌سفید، زیراب و شیرگاه بر حفظ دستاوردهای نظام توسط شجره طیبه بسیج تاکید کردند و یاداور شدند: بسیج گسترش آرمان الهی امام راحل در جهان را برعهده دارد.

بسیج گسترش آرمان امام راحل در جهان را برعهده دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، حجت‌الاسلام احمد قربانی امام جمعه پل سفید امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به این مطلب که توجه به فضائل اخلاقی موجب سعادت انسان می‌شود، اظهار کرد: تقوا و دوری از آلودگی‌ها آرامش انسان را فراهم می‌آورد.
امام جمعه پل سفید با گرامیداشت 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام راحل گفت: انقلاب اسلامی ایران امانتی است که از طرف امام راحل به مردم سپرده شده است.
وی افزود: مردم به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی هر کجا که آسیبی به انقلاب وارد شد در صحنه حاضر می‌شوند و از آن حمایت خواهند کرد.
قربانی با تاکید بر اینکه بسیج گسترش آرمان الهی امام راحل در جهان را بر عهده دارد، عنوان کرد: بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری، لشکری بی‌ادعا در کشور است که در همه عرصه‌ها باید حضور فعالی داشته باشد.
امام جمعه پل سفید با اشاره به آغاز ماه محرم و با بیان این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر از دلایل اصلی قیام امام حسین بوده است، گفت: اقدام یا اعتراض به زبان و دل به گناه و کجروی از مراحل امر به معروف و نهی از منکر است.
قربانی افزود: آغاز قیام امام سوم ما شیعیان در روز بعثت نبی اکرم و با لباس و عمامه پیامبر اکرم بیانگر بعثت و احیای دوباره دین محمدی بوده است.
وی با اشاره به سابقه 400 ساله استعمارگری انگلیس خواستار فعال‌تر شدن دیپلماسی خارجی ایران شد.
 
* دژ مستحکم نظام در برابر بیگانگان است
حجت الاسلام احمد محمودیان، امام جمعه زیراب نیز با اشاره به این مطلب که تقوای الهی و دوری از آلودگی‌ها موجب سعادت انسان می‌شود، گفت: سعادتمندی انسان در انجام واجبات و ترک محرمات است.
امام جمعه زیراب با اشاره به هفته بسیج و دستور تاریخی امام راحل در تشکیل بسیج مستضعفان خاطرنشان کرد: بسیج با اهداف و رسالت‌های مقدسی که برعهده دارد دژ مستحکم نظام در برابر بیگانگان است.
وی افزود: خدمات بسیج در طول عمر نظام اسلامی و در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و خدمات آنان باید اطلاع‌رسانی شود.
محمودیان با بیان این مطلب که ماه محرم دارای ارزش‌های فراوان دینی، اخلاقی و تربیتی است، گفت: توجه به معنویت و کیفیت در عزاداری‌ها و دسته‌روی‌ها مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف عزاداری‌ها، سخنرانی‌ها و اطعام‌دهی برنامه‌های قابل تقدیری است که توسط مردم خداجوی کشورمان در ماه پیروزی خون بر شمشیر انجام می‌شود.
امام جمعه زیراب با بیان این مطلب که مفاسد اقتصادی از موانع مهمی است که ذهنیت‌ها را نسبت به عملکردها مشوش می‌کند خواستار اقدامات قاطع قوه قضائیه شد و افزود: از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی بزرگ به وجود آمده تقدیر می‌کنیم.

* امر به معروف اجرایی کردن فرمان الهی است
امام جمعه شیرگاه نیز گفت: امر به معروف و نهی از منکر اجرایی کردن فرمان الهی است.
به گزارش فارس از سوادکوه، حجت الاسلام محمد مهدوی در خطبه نماز جمعه این شهر با بیان این مطلب که تقوای الهی در جنبه‌های مختلف زندگی انسان و در مصرف مسلمانان هم باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: در ایام زمستان در تولید گاز و انرژی صرفه‌جویی کنیم که صرفه‌جویی و دوری از اسراف نیز نوعی تقوای الهی است.
امام جمعه شیرگاه با اشاره به آیاتی از سوره معراج، گفت: عاق والدین موجب سیاه بخت شدن سرنوشت انسان می‌شود و رضایت‌مندی والدین موجب خشنودی الهی را فراهم می‌آورد.
مهدوی با اشاره به احادیث موجود در کتاب الغدیر علامه امینی، گفت: کاش همه مسلمانان به‌جای درگیری به آیات و احادیث الهی تدبیر کنند و در مباحث علمی به تبادل نظر بپردازند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کردن فرمان الهی توصیف کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب آبروی اجتماعی و فرهنگی افراد در نظام اسلامی است که با در نظر گرفتن مراحل و شرایط آن حاصل می‌شود.
امام جمعه شیرگاه، ماه محرم را از ایام پررنگ در تاریخ جهان توصیف کرد و افزود: مجاهدت، شجاعت و فداکاری در این واقعه مورد توجه همه ملل قرار دارد.
مهدوی، بسیج را از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی نام برد و با اشاره به گردهمایی بزرگ بسیجیان در 5 آذر ماه که در شیرگاه برگزار می‌شود، خواستار حضور اقشار مختلف بسیجیان سوادکوه در آن شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول