اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) خواستار شد:

افزایش زمان برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) خواستار افزایش زمان برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران شد.

افزایش زمان برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سیدهاشم غیاثی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مخاطب اصلی نمایشگاه کتاب جوانان و نوجوانان هستند، به همین دلیل در روند برگزاری نمایشگاه  باید نوع روند برگزاری نمایشگاه کتاب از حالت سنتی خارج شود.
وی به متولیان فرهنگی استان پیشنهاد داد: در برگزاری نمایشگاه یک سیاست گذاری محتوایی پیاده کنند تا هر یک از غرفه‌ها تعریف مشخصی داشته باشند.
غیاثی همچنان با اشاره به ضرورت توجه به مسایل هنری در برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، تصریح کرد: باید با استفاده از ویژگی‌های هنری در طراحی غرفه‌ها، نمایشگاه را از حالت سنتی خارج کرد.
وی فعالیت غرفه جنگ نرم در سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران را ویژگی این نمایشگاه عنوان و اضافه کرد: در نمایشگاه‌های قبلی کتاب، جای فعالیت‌هایی مانند این بخش که به چالش های روز فرهنگی جامعه به ویژه نسل جوان بپردازد، خالی بود.
جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) همچنین بر ضرورت تهیه و ارایه خوراک فرهنگی مورد نیاز مردم به آنان تاکید و تصریح کرد: در فعالیت‌های فرهنگی مانند برگزاری این نمایشگاه، برای جلوگیری از تکرار باید به فعالیت های خلاقانه روی آوریم. 
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز گفت: مراکز آموزش عالی باید با یک هم‌افزایی نسبت به تولید محتوا و انتشار کتب مفید و جذاب برنامه ریزی کنند.
مجید غیور مبرهن اظهار کرد: در این راستا، جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در سالیان گذشته 430 عنوان کتاب منتشر کرده که از این تعداد 420 عنوان آن تجدید چاپ شده است.
وی تصریح کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی تاکنون 25 بار، عنوان ناشر برگزیده سال و یا فصل را به خود اختصاص داده است.
غیور مبرهن اعلام کرد: تالیفاتی در حوزه محیط زیست و کشاورزی به صورت اختصاصی توسط  انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی منتشر شده و در این زمینه نیز به جایگاه مطلوبی در استان، دست یافته‌ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی مشهد همچنین عنوان کرد: سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مقایسه با سال های گذشته، به لحاظ وسعت و کیفیت رشد قابل توجهی داشته است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را اولویت قطعی پایتخت معنوی کشور دانست.
فاطمه غیور نیز اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی مشهد محسوب می شود. ارائه کتب تخصصی و عمومی برای بازدیدکنندگان در نمایشگاه، فرصت بسیار مناسبی را برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ایجاد کرده است.
غیور گفت: کتابخوانی افراد جامعه منجر به توسعه فرهنگی و در نتیجه پیشگیری از بروز بسیاری ناهنجاری‌ها و بزه‌های اجتماعی خواهد شد.
عضو شورای شهر مشهد ارائه محصولات متنوع، بخش های تخصصی و نشست‌های علمی را از جمله مواردی دانست که باعث جذابیت بیشتر سیزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول