اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کتاب کودک و نوجوان:

معلمان در انتخاب کتاب سلیقه‌ای عمل نکنند

خبرگزاری فارس: نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: در صورت برقرار شدن کلاس کتاب‌خوانی در مدارس معلمان در انتخاب کتاب سلیقه‌ای عمل نکنند.

معلمان در انتخاب کتاب سلیقه‌ای عمل نکنند
احمد اکبرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در ترویج و توسعه کتاب‌خوانی در جامعه و بین اقشار مختلف تمام نهادها و ادارات دولتی باید با وحدت در این راستا گام بردارند در غیر این صورت و تک بعدی عمل کردن نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.
وی تصریح کرد: در کتاب‌خانه‌های مدارس نیز باید سلیقه دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع پایین‌تر مدنظر قرار گرفته و کتاب‌های مفید با سلیقه آنان خریداری شود.
اکبرپور با بیان اینکه آشنایی با کتاب در آینده خردسالان و کودکان و همچنین شخصیت آنان تاثیر بسزایی می‌گذارد، افزود: در برگزاری نمایشگاه کتاب حضور کودکان و نوجوانان حتی تنها به صرف دیدن، بسیار در آشنایی آنها با کتاب و مطالعه بیشتر آن تاثیر دارد و در این راستا اگر کودکان با ناشران و نویسندگان کتاب‌های کودک نوجوان دیدار داشته باشد این تاثیر چند برابر می‌شود.
این نویسنده کتاب کودک و نوجوان اضافه کرد: اگر در هر استان و شهر به نویسنده‌های بومی خود احترام بگذارند به مطالعه و کتاب‌خوانی آن منطقه کمک می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نویسندگی با عشق و علاقه همراه است و همیشه تازگی دارد و تکراری نمی‌شود بیان کرد: تمام سوژه‌های نویسندگان از جامعه و پیرامون خود تاثیر می‌گیرد.
اکبرپور با بیان اینکه 20 سال به نویسندگی کتاب کودک و نوجوان مشغول است ابراز داشت: میانگین نوشتن یک کتاب کودک و نوجوان با در نظر گرفتن صفحات، شش ماه است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول