اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

رها کردن امر به معروف جامعه را به شقاوت می کشاند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: اگر افراد جامعه‌ای معروفات را رها کرده و به منکرات روی آورند آن جامعه دچار شقاوت و بدبختی خواهد شد.

رها کردن امر به معروف جامعه را به شقاوت می کشاند
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی در آیین نماز وحدت‌بخش جمعه این هفته آبپخش با توصیه خود و سایر حاضرین به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی یعنی انجام واجبات و دوری از محرمات و منکرات و آنچه خداوند متعال ما را از انجام آن نهی کرده و بازداشته و توجه به این امر باعث سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها می‌شود.
وی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم افزود: ماه محرم ماه حزن و غم و اندوه آل محمد(ص)، شیعیان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت است.
رضایی اذعان داشت: هدف اصلی از قیام حضرت سید‌الشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده و ایشان خود نیز احیای امر به معروف و نهی از منکر را هدف اصلی خویش از قیامشان معرفی کرده‌اند.
امام جمعه آبپخش بیان کرد: امام حسین (ع) در شرایطی قیام کردند که فساد، فحشا، محرمات و منکرات در میان امت دیار اسلامی گسترده شده و حاکمینی فاسد بر بلادهای اسلامی حاکمیت داشتند.
وی ادامه داد: اصلاح امورات مسلمانان، خروج ایشان از گمراهی و احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی منکر از اهداف حضرت سید‌الشهدا (ع) بوده و امروز نیز ما وظیفه داریم همواره در راستای احیای این سنت حسنه الهی تلاش کنیم.
رضایی با بیان اینکه معروفات و منکرات تنها اختصاص به زندگی شخصی افراد ندارد، تصریح کرد: اگر افراد جامعه‌ای معروفات را رها کرده و به منکرات روی آورند آن جامعه دچار شقاوت و بدبختی خواهد شد و افرادی ظالم و ستمگر در آن حاکمیت خواهند کرد.
این مسئول افزود: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر نشود و افراد جامعه احساس مسئولیت در قبال آن جامعه نداشته باشند بدترین افراد بر آن جامعه تسلط می‌یابند.
خطیب جمعه آبپخش متذکر شد: در هفته گذشته شاهد آن بودیم دنیای استکبار و در راس آن آمریکا در نشست اعضای آژانس انرژی اتمی به دنبال تصویب قطعنامه‌ای با اجماع جهانی علیه ایران بودند و این قطعنامه در شرایطی به تصویب رسید که بیش از 120 کشور با آن مخالفت کرده و از انجام این کار اعلام انزجار کرده‌اند.
رضایی این قطعنامه را به بیانیه‌ای پوچ علیه امت ایران تشبیه کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره از این یاوه گویی‌ها داشته و تصویب قطعنامه، اجرای تهدیدات و تحریم‌ها علیه ایران اسلامی در ادامه دشمنی‌های دنیای استکبار است.
امام جمعه آبپخش ابراز داشت: در مدت‌های اخیر شاهد شکل‌گیری موج‌های بیداری اسلامی با تبعیت از انقلاب اسلامی بوده‌ایم و دست‌نشانده‌های دنیای استکبار در کشور‌های جهان به زوال و نابودی کشانده شده‌اند.
وی اضافه کرد: در حرکات علیه نظام سرمایه‌داری که در کشورهای غربی شاهد آن بوده‌ایم دشمنان نقش مهم انقلاب اسلامی در این حرکات را شناخته‌اند و دست و پا می‌زنند تا شاید بتوانند با تحریم و تهدید‌ها بتوانند خللی در ایران اسلامی ایجاد کنند ولی نمی‌توانند.
رضایی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و دنیای استکبار و در راس آنها آمریکای جنایتکار بداند با این کارهای بیهوده نمی‌تواند کوچک‌ترین تهدید و آسیبی به ایران اسلامی بزند.
این مسئول تاکید کرد: امروز امت اسلامی و همیشه در صحنه ایران اسلامی با تمام توان در مقابل حرکات دشمنان ایستاده و توطئه‌های دشمنان را رصد و خنثی می‌کنند.
امام جمعه آبپخش با بیان اینکه تهدیدات دشمنان کمترین اهمیتی برای ایران اسلامی ندارد، اظهار داشت: امت مسلمان ایران اسلامی همیشه بر توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسخ محکم و دندان‌شکن داده‌اند و به آنها ثابت کرده‌اند اجازه کوچک‌ترین تهدیدی به دشمنان را نمی‌دهند.
وی تصریح کرد: سخنان ولی‌امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای همیشه حرف دل امت اسلامی ایران بوده و امت سلحشور ایران با توجه به این سخنان در مقابل ایران اسلامی خواهند ایستاد.
رضایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: آمریکا با دست‌نشانده‌هایش و سگ نگهبانشان در این منطقه بدانند و آگاه باشند مردم ایران در مقابل هرگونه تهدید، تعرض و ... ایستادگی خواهند کرد و با وحدت و همدلی دشمنان را از درون متلاشی خواهند کرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول