اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بخشدار آبپخش:

کتابخانه‌ عمومی آبپخش با مشکلات متعددی روبه‌رو است

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: کتابخانه‌ عمومی آبپخش با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

کتابخانه‌ عمومی آبپخش با مشکلات متعددی روبه‌رو است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز شامگاه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر آبپخش اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ضروریات فرهنگی جامعه است و مسئولان آن را بعنوان یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی کاری خود قرار داده‌اند.
وی افزود: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و کتابخانه عمومی شهر آبپخش در ماه‌های اخیر گام‌های مهمی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برداشته و موفقیت‌های شایان ذکری در این زمینه کسب کرده‌اند.
خرم‌روز فعالیت‌های فرهنگی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مسئولان دانست و عنوان کرد: در دولت‌های عدالت‌محور نهم و دهم توجهات فراوانی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده و تمام مسئولان باید بهبود و گسترش فعالیت‌های فرهنگی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
بخشدار آبپخش تصریح کرد: موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی مدون و بلندمدت است و با فعالیت‌های مقطعی و کوتاه‌مدت نمی‌توان به نتایج مطلوب و کارآمد در این مسیر دست‌ یافت و حصول نتایج مطلوب نیازمند دقت‌ در انجام فعالیت‌هاست.
خرم‌روز با اشاره بر اینکه کتابخانه عمومی شهر آبپخش از مهم‌ترین کتابخانه‌های شهرستان است، ابراز داشت: کتابخانه عمومی مرکز بخش یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین کتابخانه‌های عمومی شهرستان است و کتاب‌های مرجع و علمی در موضوعات متعدد در مخازن این کتابخانه وجود دارد.
وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی با مشکلات و مسائل متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و در بخش آبپخش نیز این مسئله وجود دارد و مسئولان رفع مشکلات و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به کتابخانه‌های عمومی را یکی از اولویت‌های کاری مسئولان بخش است.
این مسئول بیان داشت: حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد‌های جاری شهرداری‌ها از مهم‌ترین درآمدهای کتابخانه‌های عمومی است و شهرداری‌ها باید به آن توجه داشته باشند تا شاهد بهبود و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در منطقه باشیم.
بخشدار آبپخش گفت: البته شهرداری‌ها هم مسائل و مشکلات خاص خود را دارند و تاخیری که در پرداخت حق نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی از بخش درآمد جاری صورت می‌پذیرد متاثر از مسائل و مشکلات عدیده‌ای است که شهرداری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
خرم‌روز خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش در عرصه‌های فرهنگی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و در ایام و مناسبت‌های مختلف با گروه‌ها و هیأت سطح شهر همکاری مطلوب داشته است.
معاون شهرداری آبپخش در ادامه گفت: با توجه به قوانین و مقررات برخی از ردیف‌های درآمد جاری شهرداری شامل حال کتابخانه‌های عمومی می‌شود و شهرداری در اسرع وقت نسبت به پرداخت حق نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی اقدام خواهد کرد.
عطا جهانگیری اذعان داشت: شهرداری‌ آبپخش علی‌رغم مشکلات گوناگونی که دارد در انجام فعالیت‌های فرهنگی حضور مستمر و فعال داشته و از گرو‌ه‌های فرهنگی و هنری سطح شهر حمایت مستمر داشته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول