اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

طرح مدیریت پسماند در کردستان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه عدم مدیریت زباله و پسماندها بسترساز نابودی محیط زیست، است، اجرای طرح مدیریت پسماند را یکی از اولویت‌های محیط زیست خواند و از اجرایی شدن این طرح خبر داد.

طرح مدیریت پسماند در کردستان اجرایی می‌شود
ناصح قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اجرای این طرح که در اولویت برنامه اداره‌کل حفاظت از محیط زیست کردستان قرار دارد، با همکاری معاونت امور عمرانی استانداری در یک بازه زمانی سه ساله محقق خواهد شد.
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، تفکیک زباله از مبدأ، بازیافت زباله و تبدیل آن به یک کالای اقتصادی و از همه مهم‌تر حفظ محیط زیست از اهداف اجرایی شدن این طرح است.
قادری خاطرنشان کرد: تاکنون در این راستا اقدامات و تعامل مناسبی با فرمانداری شهرستان‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران روستاها صورت گرفته است.
وی افزود: برنامه این طرح اکنون آماده است و پس از تصویب در کارگروه استان، به صورت پایلوت در یک یا دو منطقه از استان اجرایی شده و بعد کم‌کم به تمامی سطح استان تعمیم داده خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تصریح کرد: روزانه تنها در شهر سنندج 200 تن زباله تولید می‌شود که با اجرایی شدن طرح مدیریت پسماند، علاوه بر جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست، با بازیافت آن به یک کالای اقتصادی از قبیل کودهای کمپوست، بیوکمپوست و وردی کمپوست تبدیل می‌شود.
وی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف بر جامعه، از رسانه‌ها خواست تا در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند و بستر اجرایی شدن این طرح را فراهم کنند.
 
ایجاد دو واحد آزمایشگاه معتمد در کردستان
قادری در ادامه عدم وجود آزمایشگاه‌های معتمد در کردستان را یکی از مشکلات سنجش میزان آلودگی کارخانجات و واحدهای صنعتی استان خواند و افزود: تا پایان سال کاری امسال تعداد دو واحد آزمایشگاهی معتمد در سطح استان فعال می‌شود.
به گفته وی، رویکرد جدید حفاظت از محیط زیست کردستان در زمینه پایش واحدهای صنعتی را حرکت به سمت خوداظهاری واحدها عنوان کرد و گفت: این موضوع از سیاست‌های سازمان است و تحقق اهداف این اداره‌کل در زمینه جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست را میسر می‌سازد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان یادآور شد: به منظور نظارت بیشتر بر کار آزمایشگاه‌های معتمد، همزمان با نمونه‌گیری آزمایشگاه‌های معتمد از واحدهای صنعتی موجود در استان، کارشناسان این اداره‌کل نیز از آن واحدها نمونه‌گیری انجام داده و با اظهارات آن آزمایشگاه‌ها تطبیق می‌دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر این اداره‌کل 16 واحد صنعتی آلوده کننده محیط زیست در کردستان وجود دارد، افزود: هشت واحد صنعتی استان نیز به عنوان واحدهای نمونه و سبز معرفی شده‌اند که در زمینه حفاظت از محیط زیست تمامی شاخص‌ها را رعایت می‌کنند.
قادری در پایان خودروهای اسقاطی را یکی از مشکلات آلوده کننده هوای استان خواند و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی باید سالانه 10 درصد از این خودروها از رده خارج شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول