اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی شهرستان کاشان خبر داد:

۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات برای بافندگان فرش کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی شهرستان کاشان از دریافت 167 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بافندگان فرش کاشان خبر داد.

۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات برای بافندگان فرش کاشان
علی نطاقی امروز در حاشیه برپایی دومین نمایشگاه بین‌المللی فرش کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: با همت وزارت کار و همکاری مرکز ملی فرش ایران 167 میلیون تومان تسیهلات بانکی با نرخ چهار درصد در بخش مشاغل خانگی برای کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز دریافت شده است. 
وی همچنین از ارائه تسهیلات ارزان قیمت یارانه‌ای با نرخ پنج درصد برای بافندگان فرش خبر داد و گفت: 33 میلیارد تومان وام در پنج سال گذشته به صورت کنترل شده در اختیار تولیدکنندگان فرش کاشان قرار گرفته است.
رئیس اداره بازرگانی شهرستان کاشان همچنین با اشاره به معرفی هزار و 200 بافنده فرش برای استفاده از پوشش بیمه کامل درمانی و بازنشستگی عنوان داشت: در نظر داریم بافندگان فرش بعد از 10 سال پرداخت بیمه، بازنشسته شوند.
نطاقی در ادامه یادآور شد: سالانه 25 هزار متر مربع فرش دستبافت توسط هشت هزار بافنده از چهار تا پنج هزار دار قالی در شهرستان کاشان تولید می‌شود و 25 درصد از این مقدار فرش تولیدی در کاشان به خارج از کشور و به صورت عمده به آلمان صادر می‌شود.
وی با تأکید بر کیفیت بی‌نظیر فرش دستباف کاشان ابراز داشت: فرش دستباف کاشان یکی از شاهکارهای هنری و صنایع دستی ایران زمین به شمار می‌رود که از دیرباز در بازارهای داخلی و خارجی از رونق خاصی برخوردار بوده است. 
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فرش کاشان با حضور 50 شرکت فرش ماشینی و 20 شرکت تولید کننده فرش دستباف از شهرهای اصفهان، تهران، کاشان، یزد و سمنان با هدف حفظ جایگاه فرش کاشان و معرفی توانمندی‌های فرش دستبافت و ماشینی از شب گذشته به مدت پنج روز در کاشان آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول