اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امت حزب‌الله صورت گرفت؛

برگزاری یادواره شهدای جهاد سازندگی در بهشت زهرا (س)

خبرگزاری فارس: یادواره شهید حجت‌الله ملاقایی و 260 شهید با عنوان «سنگرساز بی‌سنگر» با حضور امت حزب‌الله و همیشه در صحنه در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای جهاد سازندگی در بهشت زهرا (س)
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش یادواره سردار شهید حجت الله ملاقایی و 260 شهید سنگرساز بی سنگر جهاد استان‌های تهران و البرز با حضور خانواده شهدا و جانبازان و جمعی از عاشقان راه ایثار و شهادت در بهشت زهرا (س) برگزار شد.
دبیر ستاد یادواره شهدای جهاد سازندگی در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، گفت: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی ما هستند و بر این اساس همه ما باید ادامه دهنده راه این عزیزان در راستای حفظ و کیان از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باشیم.
علیرضا زواره افزود: امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم.
وی تاکید کرد: عظمت انقلاب مدیون خون شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس خالصانه دربرابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند.
زواره در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره سنگرسازان بی‌سنگر خاطرنشان کرد: شرکت جهاد نصر تهران همه ساله یادواره‌ای به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار برگزار می‌کند.
دبیر ستاد یادواره شهدا جهاد کشاورزی عنوان کرد: در مضامین و کتب اسلامی، جایگاه شهادت به قدری والا و ارزشمند است که با گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی هنوز نام و یاد این عزیزان در قلب‌ها باقی مانده است.
وی اضافه کرد: اسلام نه تنها با تهدیدات آنان از بین نرفت بلکه ریشه‌های آن تنومندتر و قامتش استوار تر شد.
زواره در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید ملاقایی بیان داشت: شجاعت، قاطعیت، استوار، قوت و ... از جمله صفات برجسته شهید ملاقایی بود و این شهید بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس با قاطعیت جنگ را اداره می‌کرد.
وی اظهار داشت: شهدا در شرایطی دربرابر دشمنان ایستادگی کردند که تمام دنیا علیه کشور بسیج شده بود و کشور از لحاظ تسلیحات نظامی، توان رقابت با آنان را نداشت.
دبیر ستاد یادواره شهدا جهاد کشاورزی افزود: رزمندگان با ایثار خود توانستند دربرابر ابزار کشتار جمعی، انواع بمب های شیمیایی و علاوه بر آن تحریم اقتصادی در زمان جنگ تحمیلی در مقابل دشمنان مقاومت کنند.
زواره خاطرنشان کرد: شهدا با نثار جان خود به عنوان ارزشمند‌ترین نعمت الهی از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع و پاسداری کردند.
وی اظهار داشت: از جان گذشتگی شهدا و دیگر رزمندگان اسلام نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و آن را به درخت تنومندی تبدیل کرد.
این مسئول بیان داشت: اکنون ما به عنوان بازماندگان شهدا وظیفه داریم راه آنان را ادامه داده و پاسدار خونشان باشیم.
دبیر ستاد یادواره شهدا جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: در این مراسم از پیشکسوتان عرصه جهاد و دوران دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و نخبگان تجلیل شد.
یادواره 260 شهید وزارت جهاد کشاورزی همزمان با فرارسیدن سالگرد شهادت بسیجی جهادگر حجت‌الله ملاقایی و 260 شهید جهاد استان‌های تهران و البرز با حضور جمعی خانواده‌های شهدا و ایثارگران سرداران دوران دفاع مقدس، از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، بسیجیان و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به همت ستاد یادواره شهدای جهاد سازندگی استان تهران و اداره فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در سالن دعای ندبه بهشت زهرا (س) برگزار شد.
شهدای سنگرساز بی‌سنگر از جمله شهدایی هستند که در طول سال‌های اخیر در گمنامی بودند، شهیدان ولی‌الله نیکبخت، امام‌بخش ریگی، محمد طرحچی، سیدمحمدتقی رضوی، عبدالحسین ناجیان، محمدجواد تندگویان، سیدیوسف کابلی، سیداحمد حسینی، حسن آقاسی‌زاده و 3 هزار و 700 شهید دیگر از شهدای مظلوم جهاد سازندگی هستند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول