اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره شهدای فصل پائیز بافق برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره شهدای فصل پائیز شهرستان بافق با برگزاری آیینی معنوی در آستان مقدس امامزاده ظهیرالدین این شهرستان برگزار شد.

یادواره شهدای فصل پائیز بافق برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، یادواره شهدای فصل پاییز بافق ظهر امروز با برگزاری آیین معنوی در صحن مطهر آستان مقدس امامزاده ظهیرالدین عبدالله بن موسی الکاظم و در جوار گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم امامان جمعه و فرمانداران بافق و بهاباد و جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان بافق، روحانیون، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان حضور داشتند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با استناد به آیاتی از کلام الله مجید اظهار داشت: عمل شهید نزد خداوند متعال پاداش فراوانی دارد و نخستین آن عملی است که شهید انجام داده و نزد خداوند گم نخواهد شد و پاداش عظیمی دارد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: دومین مقام شهید نزد خداوند هدایت و فرا خواندن به سوی خویش است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: سومین مقام شهید آرامش روح و اطمینان است و خداوند در دل شهدا نشاط معنوی سرشار از مقامات روحانی و حیات جاودان قرار داده است.
وی افزود: مقام چهارم خانه بهشتی است که خداوند در آخرت کلیدش را به شهدا می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موج بیداری در کشورهای اسلامی گفت: اگر در این کشورها فریاد انسان‌خواهی سر داده می‌شود، به برکت اسلام است.
وی اظهار داشت: حرکت مردم ایران در سال 57 نیز الگوی کشورهای مسلمان شد و آنها را علیه ظلم و ستم به حرکت درآورد.
سلیمانی ضمن تجلیل از چهارمین شهید محراب، آیت‌الله صدوقی اظهار داشت: مسئله برگزاری یادواره شهدا جزو وظیفه اعتقادی و دینی ماست.
وی افزود: تجلیل از شهید در واقع تجلیل از آرمان و اهداف نظام مقدسی است که مسئله شهادت در راستای عظمت آن نظام است و در نتیجه باید در مقام تجلیل و تعظیم شهدا بر آییم تا وظیفه خود را نسبت به این بزرگواران انجام دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شهید برای ما عزت و عظمت دارد و در برابر موجود با عظمت باید تعظیم کرد تا این اسوه‌های مقاومت و ایثار و اخلاص را بتوانیم به نسل‌های آینده معرفی کنیم.
وی گفت: اگر تجلیل از کربلا به عمل نمی‌آمد، به طور قطع امروز عاشورا و فرهنگ عاشورایی در جامعه ما تاثیرگذار نبود.
سلیمانی خاطرنشان کرد: تاثیر عاشورا اکنون به قدری است که ما معتقدیم انقلاب اسلامی ایران ریشه در عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) دارد.
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: اگر نتوانیم آن‌طور که شایسته مقام شهداست در تجلیل از این سرمایه‌های گران‌سنگ عمل کنیم، در امانت‌داری خود کوتاهی کرده‌ایم.
به گزارش فارس، شهرستان بافق در دوران دفاع مقدس بیش از 300شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول