اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استقبالی کم‌نظیر از نمایشی در مهریز؛

استقبال 2 هزار نفری مردم از نمایش عروسکی "قصه بخت"

خبرگزاری فارس: نمایش عروسکی"قصه بخت" در مهریز به نمایش درآمد و مورد استقبال بیش از 2هزار نفر از مردم هنردوست این شهرستان واقع شد.

استقبال 2 هزار نفری مردم از نمایش عروسکی "قصه بخت"
محمدحسن ابوئی کارگردان «نمایش عروسکی قصه بخت» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این نمایش به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز به روی صحنه رفت از استقبال کم نظیر مردم مهریز از این نمایش زیبا خبر داد.
وی افزود: نزدیک به 2 هزار نفر از اقشار مختلف مردم، این نمایش عروسکی را به تماشا نشستند که در شهرستان مهریز این‌گونه استقبال از نمایش و تئاتر کم‌نظیر بوده است.
ابویی در مورد موضوع این نمایش اظهار داشت: موضوع نمایش عروسکی قصه بخت برگرفته از یکی از قصه‌های قدیمی و شیرین ایرانی بوده و شیوه اجرای آن به صورت خم بازی (از شیوه‌های سنتی اجرای نمایش در ایران) و روش ساخت عروسک‌ها به صورت دستکشی بوده است.
وی اضافه کرد: احیا و معرفی یکی از عروسک‌های سنتی و فراموش شده یزد به نام «شترک خرما» که از برگ‌های درخت نخل خرما ساخته شده، از ویژگی‌های برجسته و قابل توجه این نمایش است.
وی با بیان اینکه در مجموع 13 نفر برای ساخت این نمایش به مدت یک سال تلاش داشتند، گفت: حامد آرامی در این نمایش وظیفه عروسک گردانی و صداپیشگی هفت عروسک با هفت شخصیت متفاوت را بر عهده داشت و ابوالفضل میروکیلی نیز بازیگر این نمایش بود.
ابوئی ضمن قدردانی از حمایت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز و دیگر مسئولان فرهنگی شهرستان، با توجه به استقبال وعلاقه کم نظیر مردم مهریز خواستار توجه بیشتر سایر مسئولان برای ادامه کار این گروه نمایشی شد.
وی این نمایش را نخستین کار از گروه نمایش تماشاخانه مهریز عنوان و از اظهار امیدواری کرد: استقبال رضایت‌بخش مردم مهریز زمینه‌های ساخت نمایش‌های عروسکی جدیدی را فراهم کرد.
به گزارش فارس،‌ سال 1388 نیز تئاتر عروسکی «مرشد و بچه مرشد» به کارگردانی محمدحسن ابوئی از میان 33 گروه در مسابقات هنری دانش‌آموزان کشور همچنین پرسش مهر ریاست جمهوری به مقام اول نایل آمد.
تئاتر عروسکی «مرشد و بچه مرشد» به روش خیمه شب بازی اجرا و احیای نمایش خیمه شب بازی در قالب تئاتر عروسکی و به صورت طنز از اهداف مهم این فعالیت هنری بوده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول