اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز؛

قصه‌گویان برتر پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: ظهر امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی منطقه دو کشور در سنندج از شش قصه‌گوی برتر تجلیل و قدردانی شد.

قصه‌گویان برتر پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، از مجموع 32 قصه‌گوی شرکت‌کننده در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور از استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان و کردستان، شش قصه‌گو طبق نظر و رای هیئت داوران به عنوان قصه‌گویان برتر برگزیده شدند.
در اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج، معصومه محمدی از استان کرمانشاه در بخش آزاد، پرشنگ سنگین‌آبادی از کردستان و مژگان فرضی‌پور از لرستان در بخش مربیان فرهنگی و هنری، طاهره رحمتی از ایلام، مریم نوشادقباد از همدان و فریده محمدی از استان مرکزی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و با اهدای لوح و تندیس و هدایایی از آنان تجلیل به عمل آمد.
برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو کشور به مرحله برتر جشنواره که آبان‌‌ماه در ارومیه با حضور قصه‌گویان برتر سراسر کشور برگزار ‌شد، راه یافتند.
در این مراسم مدیر کانون کودکان و نوجوانان کردستان ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی کانون استان از جشنواره گفت: قصه مهم‌ترین عامل پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و قصه‌گویی یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تربیتی و زیباترین نوع ارتباط کلامی است.
سهیلا شیخی افزود: نقش کانون در تربیت و پرورش فکر کودکان بسیار حائز اهمیت است و هنرمندان قصه‌گو از طریق این فعالیت مهم، نقش بسزایی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارند.
به گفته وی جشنواره قصه‌گویی بهانه‌ایست برای بهره‌مند شدن کودکان و نوجوانان از قصه‌گویی مربیان و در مرحله منطقه‌ای و کشوری نیز استفاده مربیان از تجارب یکدیگر در بیان و شیوه‌های متفاوت قصه‌گویی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است.
در مراسم اختتامیه جشنواره قصه‌گویی مسئولان استانی و کشوری، فرهنگی، اجرایی و هنری نیز حضور داشتند و از همکاری بی‌دریغ سازمان ‌و ادارات استان کردستان نیز از طرف مدیر کانون کردستان تجلیل شد.
اجرای دف‌نوازی، سرود بوکه‌بارانه، نمایشنامه‌خوانی، دکلمه و اجرای برنامه خوانچه و اهدای جوایز از جمله برنامه‌های اجرایی پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه 2 کشور بود که در سنندج با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، قائم مقام مدیرعامل کانون و رئیس کانون زبان ایران و نیز مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون و حضور پرشور مدیران و مسئولان ادارات و سازمان‌های دولتی استان کردستان برگزار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول