اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اطلاعات در همایش انسجام داخلی، اقتدار جهانی ـ 2

اشراف کامل وزارت ‌اطلاعات‌ ‌بر روی مجموعه فتنه / ایران آمادگی کامل در برابر تهدیدات را دارد

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات گفت: نظام اسلامی اشراف اطلاعاتی سنگینی بر روی مجموعه فتنه داشته و آنها از این امر عصبانی هستند.

اشراف کامل وزارت ‌اطلاعات‌ ‌بر روی مجموعه فتنه / ایران آمادگی کامل در برابر تهدیدات را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در همایش ملی «انسجام داخلی، اقتدار جهانی» که پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد اظهار کرد: دشمنان در زمینه مقابله با نظام اسلامی دو استراتژی حداقلی و حداکثری را دنبال می‌کنند.
وی تاکتیک حداقلی را شامل تغییر رفتار در مسئولان نظام دانست و افزود: سرویس‌های اطلاعاتی غرب پس از انقلاب به دنبال بازسازی خود در گام نخست به دنبال تغییر رفتار مسئولان رفتند و در این زمینه می‌توان به دوره‌های سازندگی و اصلاحات اشاره کرد که شعارهای ارزشی و انقلابی تغییر داده شد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه تدبیر رهبری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجددا تمام نقشه‌های غرب را درهم ریخت گفت: آنها دوباره خود را بازسازی کرده و نقشه‌های جدیدی را به مرحله اجرا در می‌آورند و در استراتژی حداکثری خود به دنبال براندازی نظام به وسیله جنگ نرم و سخت هستند.
وی اظهار کرد: نگاهی به تحولات منطقه نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی به عنوان الگویی برای مردم کشورهای اسلامی تبدیل شده است و این مسئله دغدغه اصلی دشمنان است به همین دلیل به دنبال این هستند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و در این راستا، امریکا و هم پیمانان این کشور در منطقه تلاش می‌کنند که بحران‌ها را به سمت ایران هدایت کنند.
مصلحی هدف آنها از اجرای این نقشه را به انفعال کشاندن ایران به وسیله سناریوهای مختلف دانست و افزود: مقابله با نقش آفرینی جمهوری اسلامی در منطقه یکی دیگر از اهداف آنهاست زیرا برگزاری دو همایش بین‌المللی بیداری اسلامی و قدس در تهران خشم سنگین دشمنان را به دنبال داشت و رهبری ایران را در دنیای اسلام به اثبات رسانید.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف خود در صدد مشغول ساختن ایران درون مرزهای خود هستند تا از الگو شدن نظام اسلامی برای حرکت‌های شکل گرفته در منطقه جلوگیری کنند اما طراحی‌های آنها بی نتیجه بوده است.
وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای احیای مجدد جریان فتنه در داخل کشور افزود: در طول دو سال گذشته نیز فتنه گران فعال بوده‌اند اما مقابله شدید مانع از بروز آنها در اجتماع شد ضمن اینکه نقشه دیگر دشمنان، ادامه طرح براندازی سال 88 است.
مصلحی گفت: استکبار جهانی در طول 33 سال گذشته همواره به دنبال استفاده از فرصت‌های گوناگون برای براندازی نظام بوده‌اند ضمن اینکه در راستای حذف مقاومت در منطقه، حامیان و همراهان انقلاب اسلامی را در مناطق مختلف با چالش‌های گوناگونی مواجه می‌کنند که نمونه این مسئله کشور سوریه است، اما باید توجه داشت حوادث سوریه دارای تفاوت ماهوی جدی با دیگر کشورهای اسلامی است.
وزیر اطلاعات شبکه ماهواره‌ای الجزیره و دیگر رسانه‌های بیگانه را اتاق جنگ علیه سوریه دانست و افزود: این شبکه‌ها تصاویر غیر واقعی و حساب شده‌ای را به نمایش در می‌آورند و بنا به اسناد موجود، سلاح در حجم وسیع به وسیله دلارهای آمریکایی وارد این کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه انتخابات بهترین بستر برای ضربه زدن به نظام اسلامی توسط دشمنان خواهد بود ابراز کرد: آنها با پیش بینی مشارکت پایین یا بالایی مردم در انتخابات مجلس برای هر یک از این شرایط، نقشه‌هایی از جمله ایجاد تشکیک نسبت به سلامت انتخابات و طرح مسئله تقلب یا تحریم مشارکت را در نظر دارند.
مصلحی در ادامه این همایش در پاسخ به سئوال یکی از حضار در ارتباط با میزان تاثیرگذاری ایران بر جریان‌های سیاسی دیگر کشورها گفت: حزب الله تنها یکی از این جریانات اسلامی است اما جریان‌های دیگری در دنیای اسلام با الهام از انقلاب ایران شکل گرفته اند و باید گفت در بحث جریان سازی موفقیت‌های قابل توجهی نصیب جمهوری اسلامی شده است.
وزیر اطلاعات در پاسخ به سئوال دیگری در مورد خواص مردود و تفاوت آنها با خواص مردود شده قبل از فتنه 88 ابراز کرد: رهبری نکته مهمی در این زمینه بیان فرموده است و به تعبیر ایشان بازگشت تنها به معنای اعتراف به اشتباه نیست بلکه افراد باید به اصلاح و تبیین مسیر نادرست گذشته نیز بپردازند بنابراین می‌توان با توجه به نوع اظهارات اشخاص مصادیق آنها را به خوبی تشخیص داد.
سئوال دیگری که در این جلسه مطرح شد در رابطه با جریان‌های انحرافی و نوع مقابله نظام با آنها بود که مصلحی در پاسخ به این پرسش گفت: نظام بر اساس سیستم‌های اطلاعاتی قوی در حال مقابله با این جریانات است.
وزیر اطلاعات به تلاش‌های کشورهای عربی مانند عربستان سعودی در زمینه مقابله با تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: هزینه‌های زیادی برای متوقف ساختن این حرکت‌ها صورت می‌گیرد اما اخیرا خود نیز دچار چالش‌هایی شده‌اند و امیدواریم که هر چه زودتر به سرمنزل مقصودی که لایق آنهاست برسند.
وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد هدف امریکا از تهدیدات اخیر خاطرنشان کرد: غرب هر کاری که توان آن را داشته باشد علیه ایران انجام می‌دهد اما خود نیز به این مسئله واقف هستند که در صورت حمله سرزمینی به ایران دچار مشکلات زیادی می‌شوند ولی به هر صورت نظام اسلامی دشمن را دست کم نگرفته و آمادگی لازم را کسب کرده است.
وزیر اطلاعات در ادامه در ‌ارتباط‌ با سئوالاتی در زمینه مقابله نظام با پسمانده‌های فتنه و سران این جریان گفت: آنها میل زیادی به دادگاهی شدن خود دارند اما نظام برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه داشته و اشراف اطلاعاتی سنگینی بر روی مجموعه فتنه وجود دارد ضمن اینکه دستگاه اطلاعاتی کشور در رابطه با هجمه استکبار جهانی به وسیله نقشه‌های مختلف نیز فعال بوده و مقابله خوبی با بحث اینترنت چمدانی که رئیس جمهور آمریکا شخصا آن را به عنوان طرحی برای مقابله با ایران دانسته صورت گرفته است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول