اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تالار آزادی اردبیل؛

افتخار آفرینان وزنه‌برداری جهانی در اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به همت نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی دو قهرمان وزنه‌برداری اردبیل تجلیل شدند.

افتخار آفرینان وزنه‌برداری جهانی در اردبیل تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که پیش از ظهر امروز در تالار آزادی اردبیل برگزار شد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اهدای سه قطعه تمام بهار آزادی از سعید محمدپور دارنده گردن‌آویز برنز مسابقات جهانی فرانسه در رشته وزنه‌برداری و از سجاد انوشیروانی نایب قهرمان سنگین وزن دنیا با اهدای پنج سکه تمام بهار آزادی تجلیل کرد.
در این مراسم که برنامه‌های متنوعی برگزار شد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به توانمندی جوانان خطه سبلان در عرصه‌های ورزشی مختلف اشاره کرد و گفت: انوشیروانی و محمدپور نمونه‌ای از این جوانان برومند و ابرجوانان سبلان هستند که با توسل به حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و سید‌الشهدا و دیگر ائمه اطهار با قلبی پاک و ضمیری روشن با دعای خیر مردم افتخار آفرینی کردند.
محمدی با برشمردن برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات سجاد انوشیروانی به عنوان نایب قهرمان وزنه‌برداری فرانسه خاطرنشان کرد: ‌این قهرمان ملی در سنگر تعلیم و تربیت نیز در کسوت آموزگاری خوش درخشیده و توانسته است فرزندانی برومند و شایسته برای نظام اسلامی تربیت کند.
وی از سعید محمدپور نیز به عنوان جوان جویای نام و تربیت یافته در دامن پاک ائمه اطهار یاد کرد و بیان داشت:‌ ما قرار نیست همچون برخی افراد با برگزاری چنین آیین‌هایی تبلیغات سیاسی برپا کنیم و یا بخواهیم حرکتی خاص انجام دهیم بلکه چنین برنامه‌هایی به صورت خود جوش و در تجلیل از این قهرمانان افتخار آفرین تشکیل شده تا مبادا با غفلت از قهرمانان زحمات و عظمت آنها را در به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی نادیده بگیریم.
این نماینده مجلس هشتم در ادامه سخنان خود از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راه‌اندازی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هدف ما از شکل‌گیری این وزارتخانه توجه جدی به جوانان و نیازهای آنهاست که ورزش یکی از ابعاد مهم و تاثیرگذار آن است.
محمدی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه توجه به جوانان در اولویت قرار می‌گیرد گفت: توجه به ورزش همگانی و قهرمانی می‌تواند عرصه عشق و دلدادگی جوانان ما را به حوزه معارف غنی اسلام نشان دهد.
وی یکی از ویژگی پهلوانان و قهرمانان این دیار را مردمی بودن، مردمی ماندن و در کنار مردم ماندن توصیف کرد و افزود: انتظار می‌رود با خلق حماسه‌های بیشتر در عرصه‌های ورزشی و علمی این ویژگی‌ها بهتر نمایان شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس هفته باشکوه بسیج را گرامی داشت و به تقارن این هفته با آغازین روزهای ماه محرم اشاره کرد و افزود: ورزشکاران ما مفتخرند که با روحیه بسیجی و تکلیف‌مدار در صحنه ورزش حاضر می‌شوند و جلوه‌های زیبایی از جوانمردی و فتوت را نشان می‌دهند.
محمدی در ادامه سخنان خود به حرکت شتاب‌آلود تحولات دنیا در گذر از جهان تخصصی و حرکت به سوی جهان اختراعی و اکتشافی اشاره کرد و افزود: امروز ورزش مهارتی و حرفه‌ای مدنظر و مورد قبول است به طوری که ما در برنامه پنجم سعی کردیم با نگاهی تخصصی به این حوزه جایگاه آن را والا و شایسته در نظر بگیریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس به حمایت‌های انجام شده از نخبگان علمی،‌ فرهنگی و ورزشی در عرصه‌های متعدد خبر داد و بیان داشت: ما معتقدیم قدر دانستن این سرمایه‌های اجتماعی و معنوی می‌تواند جایگاه رو به اقتدار نظام اسلامی ما را نیز مقتدرتر نشان دهد.
محمدی همچنین از تلاش و زحمات اهالی رسانه در بیان شفاف مسائل و انعکاس واقعیت‌ها در نهایت مظلومیت و بی‌ادعا بودن گفت: رسانه‌ها رکن اساسی توسعه سیاسی و اجتماعی هستند و حمایت آنها از حوزه‌های متعدد به ویژه ورزش سبب شده تا کمی و کاستی‌ها برطرف شود.
 وی در پایان سخنان خود  تصریح کرد: ورزش ما به ویژه فوتبال همچنان از نبود اسپانسرهای حمایتی رنج می‌برد که امیدواریم با ترمیم این مشکل و معضل به مطالبه عمومی مردم که بهره‌مندی اردبیل از یک تیم لیگ برتری و دسته اولی است پاسخ دهیم.
در این برنامه تعدادی از شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز به قرائت شعر و مداحی در سوگ امام حسین ( ع) پرداختند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول