اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات کرمان:

کرمان ظرفیت تولید سالانه 1500 تن آبزی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان کرمان گفت: با استفاده از 10 تا 20 درصد از منابع آبی استان می‌توان تولیدی بالغ بر یک هزار و 500 تن ماهی در سال داشت.

کرمان ظرفیت تولید سالانه 1500 تن آبزی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد ابراهیمی روز گذشته در حاشیه سفر به ماهان و نخستین صید ماهی قزل‌آلا در این بخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با استقرار استخرهایی در مسیر قنات‌ها به منظور ذخیره‌سازی آب مازاد در زمستان‌ و ایجاد تغییراتی اندک می‌توان از آن برای آبزی‌پروری و تلفیق آبزی‌پروری در کنار سایر محصولات استفاده کرد.  
وی افزود: از فواید رها‌سازی ماهی در استخرها این است که آب ذخیره شده برای کشاورزی بسیار مناسب است، علاوه بر اینکه موجب تولید و اشتغالزایی و افزایش سرانه مصرف در استان می‌شود.
‌ابراهیمی ابراز داشت: با ترویج فرهنگ پرورش ماهی و با استفاده از 10 تا 20 درصد از 7 هزار منابع آبی استان، می‌توان تولیدی بالغ بر یک هزار و 500 تن در سال داشت.
وی تولید استان کرمان را در حال حاضر بالغ بر 490 تن در سال عنوان و تصریح کرد: این میزان تولید پایین است و با فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌توان در آینده به تولید یک هزار و 500 تن در سال دست یافت.
ابراهیمی گفت: به صورت آزمایشی تعدادی ماهی در این استخرها رهاسازی شدند که بعد از یک دوره امروز شاهد برداشت یک تن ماهی از آنها هستیم و این استخر تا 15 روز آینده برای تولید 5 تن آماده می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول