اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد:

افزایش 6 هزار تنی تولید آبزیان در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات مازندران گفت: با اجرای طرح پرورش ماهی در اراضی شمالی شهرستان بهشهر 6 هزار تن به ظرفیت تولید آبزیان در مازندران اضافه می‌شود.

افزایش 6 هزار تنی تولید آبزیان در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حسن حبیب‌نژاد ظهر امروز در نشست هماهنگی توسعه تولید آبزیان مازندران اظهار داشت: در شمال شهرستان بهشهر اراضی مستعدی برای فعالیت‌های آبزی‌پروری و شیلاتی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این مورد بر اساس مکان‌یابی انجام شده توسط کارشناسان، زمینی به مساحت 2 هزار هکتار دارای زمینه و شرایط مساعد برای فعالیت‌های آبزی‌پروری فراهم است.
مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: این اراضی مستعد محل پرورش ماهیان خاویاری، میگو و ماهیان گرم آبی است که برای این امر مکاتبات لازم با دستگاه‌ها و مراجع قانونی استان انجام شده است.
حبیب‌نژاد خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص زمینه‌های مورد نظر شاهد تولید بیش از 6 هزار تن انواع آبزیان در مازندران خواهیم بود.
مدیرکل شیلات مازندران بیان داشت: با اختصاص یافتن این اراضی برای بیش از یک هزار نفر از جوانان و فارغ التحصیلان بیکار نیز فرصت شغلی مولد ایجاد می‌شود.
وی در ادامه از افتتاح دو پروژه شیلاتی در هفته دولت در مازندران خبر داد و تصریح کرد: این طرح ها با اعتبار 3 هزار و 300 میلیون افتتاح و بهره برداری می شود.
حبیب‌نژاد بیان داشت: پروژه افتتاحی هفته دولت شامل پرورش ماهی قزل‌آلای سردآبی در شهرستان‌های ساری در روستاهای سمسکنده و هلیکتی  و آمل است.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها 24 تن به تولید ماهی قزل‌آلای استان اضافه میشود، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای شش نفر ایجاد اشتغال میشود.
حبیب‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته 12 هزار و 456 تن ماهی قزل‌آلا تولید شد.
وی ارزش اقتصادی این بخش را 500 میلیارد ریال برشمرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول