اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کارگروه اشتغال بسیج مهندسین فارس:

مهم‌ترین دغدغه فارغ‌التحصیلان بیکاری است

خبرگزاری فارس: مسئول کارگروه اشتغال بسیج مهندسین فارس با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بیکاری است، گفت: باید بستری فراهم شود تا دانشجویان بتوانند بعد از تحصیل وارد بازار کار به ویژه در واحدهای تولیدی و صنعتی شوند.

مهم‌ترین دغدغه فارغ‌التحصیلان بیکاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدجواد عسکری در همایش علمی اشتغال دانش‌آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اظهار داشت: برای دست‌یابی به توسعه پایدار باید مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس وارد عرصه سازندگی و تولید شد.
عسگری اضافه کرد: استان فارس با شرایط اقلیمی منحصر به فرد و تنوع آب و هوایی یکی از استان‌های برخوردار در تولید و اشتغال است.
 وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بیکاری است، گفت: باید بستری فراهم شود تا دانشجویان بتوانند بعد از تحصیل وارد بازار کار به ویژه در واحدهای تولیدی و صنعتی شوند.
یکی دیگر از اساتید دانشگاه در این همایش طی سخنانی ابراز داشت: برای اشتغال و تولید مولد باید تمام ظرفیت‌های موجود کشور به ویژه استان فارس را شناخته و متناسب با آن برنامه‌ریزی کرد.
حسن نیلی خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های اقتصادی باید سهم تولید را از درآمد ناخالص ملی و نفت تفکیک کرد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در هشت دوره از تشکیل مجلس شورای اسلامی، کارگروه کمیسیون کشاورزی در پاره‌ای از موارد ضعیف عمل کرده است.
یکی دیگر از اساتید دانشگاه شیراز در این همایش توجه به اشتغال و تولید را ضروری دانست و گفت: دانشی باید مورد توجه مراکز علمی قرار گیرد که  در راستای تولید و ثروت، راهکار ارائه دهد.
منصور زیبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال باید بدنه دولت را کوچک و همچنین بستری برای بخش خصوصی فراهم کرد تا بتواند وارد عرصه توسعه و سازندگی شود و در نتیجه معضل بیکاری برطرف شود.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: کشاورزی به دلیل علمی نبودن دیر با زود عقیم و در عرصه تولید با مشکل رو به رو می‌شود.
زیبایی‌نژاد بیان داشت: برای ایجاد تولید و توسعه در بخش کشاورزی باید از دانش نوین بهره‌مند شد.
در ادامه این همایش رئیس شورای مرکزی بسیج مهندسین استان فارس طی سخنانی ابراز داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها باید رشته‌های تحصیلی خود را بر مبنای بازار کار انتخاب کنند.
ابوالحسن حقایقی افزود: برای حضور در چرخه اقتصاد و تولید، باید آموزش را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: بدنه دولت قادر به جذب افراد جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیست و در این راستا باید با کمک بخش خصوصی و ارائه آموزش تخصصی زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کرد.
رئیس شورای مرکزی بسیج مهندسین استان فارس با اشاره به اینکه دانشگاه به دلیل پرداختن به مسائل تئوریک، نتوانسته است به صورت عملی توان و دانش فنی دانشجویان را افزایش دهد، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال باید واحدهای تولیدی به ویژه بخش خصوصی وارد عمل شود و به مقابله با معضل بیکاری بپردازد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول