اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج دانشجویی همدان:

بحران‌سازان به دنبال رأی قشر خاکستری جامعه‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی همدان کسب رأی قشر خاکستری جامعه را از اهداف تهدید ایران دانست و گفت: آمریکا ضمن بالا بردن چماق تهدید می‌خواهد قشر خاکستری جامعه را وادار به انداختن رأی درون سبد اصلاح‌طلبان کند.

بحران‌سازان به دنبال رأی قشر خاکستری جامعه‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود قاسمی بعد از ظهر امروز در همایش فرهنگی- بصیرتی شهید عنایتی در همدان با بیان اینکه گفتمان بسیج در برهه‌های مختلف عامل پیشرفت نظام اسلامی بوده است، افزود: بدون تردید بسیج کارآمدترین و کم‌هزینه‌ترین نیرویی بود که در دوران جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی توانست کشور را از خطر نجات دهد.
وی با بیان اینکه فاکتورهای مندرج در بسیج به هیچ وجه با معیارهای معمول اروپا و آمریکا سازگار نیست، ادامه داد: نبود تعداد مشخص در نیروهای بسیج، تاکتیک رزم آن و ورود بهنگام در بحران‌ها از جمله موضوعاتی است که استکبار جهانی را گیج کرده و باعث شده تا این نهاد مقدس به مانند استخوان در گلوی استکبار جهانی گیر کند.
رئیس بسیج دانشجویی استان همدان به بیان جمله‌ای از "مک کین" پرداخت و گفت: این سیاستمدار آمریکایی طی سخنانی اعلام کرده که اگر کار به خط قرمزها برسد و رهبر ایران حکم جهاد صادر کند در آن صورت مشخص نیست که با چند میلیون نفر سروکار داریم.

*آمریکا از سیطره بسیج در هراس است
وی ادامه داد: این جمله نشان از آن دارد که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صیهونیستی به شدت از سیطره بسیج و تفکر آن در جامعه نگران هستند.
قاسمی از نبرد نامتعارف بسیج سخن گفت و اضافه کرد: تصمیم‌گیری به روز بسیج و انعطاف‌ناپذیری کامل این نیرو از دیگر موضوعاتی است که موجبات نگرانی دشمنان را فراهم آورده است.

*شیوه نبرد بسیج غیر قابل مقایسه با شیوه‌های معمول جنگی
وی تأکید کرد: شیوه نبرد بسیج قابل مقایسه با هیچ یک از شیوه‌های جنگی امروز جهان نیست و همین امر دلیل پیروزی ما بر صدام و یک سوم کشور پشتیبان وی بود.

*بسیج نیروی کارکشته و همه فن حریف است
رئیس بسیج دانشجویی استان همدان بسیج را نیروی همه فن حریف و کارکشته خواند و گفت: بسیج می‌تواند به طور همزمان در چندین عرصه ایفای نقش کند و کارنامه درخشانی را از خود به یادگار بگذارد.
وی دهه دوم انقلاب را عرصه سازندگی دانست و بیان کرد: در این عرصه نیز تفکر بسیجی با تمام وجود وارد کار شد و زمینه سازندگی و آبادانی کشور را موجب شد وگرنه صرف اکتفا به ساعت اداری، صدها سال دیگر نیز به این مهم دست نمی‌یافتیم.

*امید رهبری در تهدید نرم به تفکر بسیجی است
به گفته رئیس بسیج دانشجویی استان همدان، امید رهبری در دهه سوم انقلاب به عنوان دهه تهدید و جنگ نرم نیز به بسیج و تفکر بسیجی است.

*بسیجی تنها در مکتب علی(ع) کارآمد است
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه بسیجی تنها در مکتب علی(ع) کارآمد است، گفت: رهبران برخی از کشورهای جهان مانند کوبا قصد الگوگیری از بسیج جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به اصالت مکتب آن داشتند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

*بسیج یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم و سخت
قاسمی بسیج را یکی از م‍ؤلفه‌های قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: تفکر بسیجی تنها چاره‌ساز گره‌ها و مشکلات نظام است و از این منظر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به تهدید ایران به حمله نظامی توسط آمریکا، آن را موضوع جدیدی ندانست و تصریح کرد: 32 سال است که این تهدیدها علیه جمهوری اسلامی شدت و ضعف داشته ولی هیچگاه از بین نرفته است.

*دشمن‌شناسی و اقدام بهنگام عامل کسب موفقیت
رئیس بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری از دشمن انتظاری جز دشمنی نمی‌رود، گفت: مهم این است که نسبت به مواضع و اهداف دشمن آگاه باشیم و با اقدام بهنگام و از روی بصیرت آنها را مأیوس و ناکام سازیم.
وی ادامه داد: ذات نظام لیبرال دموکراسی آمریکا بر تفکر مادی‌گرایانه استوار است و به همین دلیل بدون حساب و کتاب منفعت‌مدارانه وارد عرصه جنگ نمی‌شود.
به گفته قاسمی شاهد این موضوع را می‌توان در جنگ جهانی مشاهده کرد به این صورت که آمریکا بعد از حساب منافع خود در مراحل پایانی این جنگ وارد شد و با تلفات 200 هزار نفری، نسبت به شوروی که 16 میلیون نفر را از دست داده بود پیروز جنگ شد.

*آمریکا قصد فرافکنی دارد
وی در تشریح اهداف آمریکا از تهدید ایران به حمله نظامی خاطرنشان کرد: آمریکا برای فرافکنی وضعیت داخلی خود و دور کردن اذهان از جنبش فتح وال‌استریت دست به چنین حرکتی زده است.
رئیس بسیج دانشجویی استان همدان گفت: در دکترین نظامی آمریکا، اگر تهدیدی داخلی یا خارجی این کشور را در معرض خطر قرار دهد باید مبارزه با این تهدید، خارج از مرزهای آن باشد.

*آمریکا می‌خواهد الگو بودن ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد
وی افزود: از سوی دیگر آمریکا با تهدید ایران، می‌خواهد الگو بودن جمهوری اسلامی ایران برای دیگر کشورها را تحت‌الشعاع قرار دهد.
قاسمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بسیاری از گروه‌های حزب‌الله و اسلامی از ایران راهکار می‌گیرند، گفت: از آن جا که این گروه‌ها از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت معنوی می‌شوند آمریکا با حمله به ایران درصدد ناامید کردن آنها است.

*ولایت‌پذیری رهبران بعضی کشورها بیش از برخی از مسئولان است
وی تصریح کرد: البته دشمنان باید به این مهم توجه داشته باشند که رهبران این گروه‌ها وصل به ولایت هستند به طوری که ولایت‌پذیری برخی از آنها مانند سیدحسن نصرالله از برخی از مسئولان کشور بیشتر است.

*دشمن قصد دور کردن اذهان از کارهای اصلی را دارد
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان همدان گفت: برخی از پروژه‌های آمریکا نیز با هدف دور کردن مسئولان از کارها و اهداف اصلی‌شان تدارک دیده می‌شود که باید به این مهم نیز توجه داشت.
به گفته وی فعالیت در برخی از عرصه‌های علمی و تحقیقاتی مانند انرژی هسته‌ای آن چنان حساس است که ایجاد وقفه‌‌ای کوتاه در آن، ممکن است ما را به مرحله اولیه کار و یا حتی صفر برگرداند که این تأخیر معنایی جز تحمیل میلیاردها تومان هزینه و ضرر ندارد.

*توجه به اولویت‌ها تحت هر شرایطی لحاظ شود
قاسمی با بیان اینکه نیمی از علم جهان توسط آمریکا تولید می‌شود، ادامه داد: نباید اولویت‌ها را کنار گذاشت بلکه باید با تمرکز و توجه مسیر پیشرفت و تعالی را پیمود.
وی در ادامه ضمن اشاره به تحولات سوریه، ایران را بزرگترین تکیه‌گاه این کشور خواند و گفت: آمریکا با تهدید ایران خواستار ایجاد شکاف بین این دو کشور است و نگاهی گذرا به وضعیت کنونی نشان از آن دارد که همزمان با تهدید ایران، استارت شورش در سوریه نیز زده می‌شود.

*اظهارات نسنجیده زمینه‌ساز سوء استفاده دشمن
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید مراقب گفتار خود باشیم، گفت: اظهارات نسنجیده برخی می‌تواند زمینه‌ساز سوء استفاده دشمنان باشد.
وی با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر ابراز نگرانی از تصنعی و تزئینی بودن رأی مردم در انتخابات آینده گفت: بعد از این اظهارات شاهد گزارش نامعقول آمانو علیه ایران، تهدید ایران به جنگ سخت، اتهام جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر و متهم کردن ایران به طراحی ترور سفیر عربستان بوده‌ایم.
قاسمی کسب رأی قشر خاکستری را از دیگر اهداف دشمنان دانست و بیان کرد: آمریکا چماق تهدید را بالا گرفته تا از این منظر قشر خاکستری جامعه را وادار به انداختن رأی خود درون سبد اصلاح‌طلبان کند.

*گزینه ایران قابل مقایسه با عراق و افغانستان نیست
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا خود به خوبی می‌داند که گزینه ایران به هیچ وجه با افغانستان و عراق قابل مقایسه نیست، گفت: ایشان می‌فرمایند که اگر آمریکا قصد انجام حرکتی علیه ایران نیز داشته باشد در حد "بزن در رو" است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان همدان گفت: البته رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند که برای همین اقدام آمریکا نیز باید آماده بود تا نتواند کاری انجام دهد.

*حمله به ایران مساوی با تهدید منافع آمریکا
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه کم نیستند مجاهدانی که با یک فرمان ولی فقیه‌شان جان خود را فدای اسلام کنند از وجود 10 میلیون مسلمان در آمریکا خبر داد و گفت: 200 هزار نفر از آنها مکتب تشیع را برگزیده‌اند پس باید توجه داشته باشند که حمله به ایران به طور قطع منافع آمریکا را با مشکل مواجه می‌کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول