اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه قزوین:

آمریکا از فکر حمله به ایران هم می‌ترسد

خبرگزاری فارس: ‌امام جمعه قزوین گفت: امروز آمریکا و قدرت‌های دیگر از فکر حمله به ایران هم می‌ترسند.

آمریکا از فکر حمله به ایران هم می‌ترسد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین بیان کرد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد یک کشوری با شعار نه شرقی و نه غربی پدیدار شد.
وی ادامه داد: شاه و دار و دسته‌اش فرار کردند و البته از همان امام خمینی (ره) فکرش این بود که استکبار جهانی ما را رها نخواهد کرد.
امام جمعه قزوین افزود: این شرایط بدان دلیل بود که در آن شرایط هیچ کشوری نبود که بتواند وابسته به غرب و شرق نباشد در واقع دشمنان احساس می‌کردند اگر این انقلاب نوپا سرپا بماند الگو و نمونه‌ای برای سایر کشورها می‌شود و آنها هم همین راه را خواهند رفت.
وی اضافه کرد: بنابراین توطئه کردند که یکی از این توطئه‌ها جنگ تحمیلی بود، امام خمینی (ره) با شناخت تهدیدات دشمن از همان زمان مقدمات را فراهم کرد بنابراین دستور تشکیل بسیج مستضعفین را داد.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: امام (ره) فرمود کشوری که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون بسیجی هم داشته باشد یعنی همه باید با سلاح آشنا شوند تا بتوانند با دشمن مبارزه کنند.
وی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی که دشمن و تهدیدات آن را به خوبی شناخته بود، بسیج را تشکیل داد تا جوان‌های با خلوص نیت که ما آمادگی شهادت داشتند، متشکل شوند و شکر خدا بسیج رشد کرد و دیدیم که در دفاع مقدس چه نقشی را ایفا کرد.
باریک‌بین عنوان کرد: در جنگ تحمیلی علیرغم اینکه سلاح نداشتیم ولی دشمن در برابر ایمان، تقوای جوان‌های فدایی اسلام نتوانست کاری بکند.
وی اعلام کرد: پس از جنگ تحمیلی که دشمن کارزار جنگ سخت را مدیریت می‌کرد، دشمن که توطئه‌های خود را ادامه می‌داد، حال بسیج هم در عرصه‌های مختلف وارد شد و یکی از این عرصه‌ها حوزه علمی بود که پیشرفت‌های خوبی را نیز به دست آوردیم.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: بسیج در عرصه‌های عمرانی و اجتماعی هم وارد شد، حتی پیشرفت‌ها موجب شد تا ما در عرصه نظامی هم کمبودهای خود را تأمین کنیم.
وی تأکید کرد: امروز آمریکا و قدرت‌های دیگر از فکر حمله به ایران هم می‌ترسند، آنها از این می‌ترسند که چون کسی که در گِل فرو رفته در گِل بمانند.
باریک‌بین با اشاره به آیه مبارکه 60 سوره شریف انفال توضیح داد: خداوند سبحان می‌فرماید "و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم و آخرین من دونهم لا تعلمونهم الله یعلمهم و ماتنفقوا من شىء فى سبیل الله یوف الیکم و انتم لا تظلمون" یعنی
آماده کنید براى (کارزار با) ایشان هرچه را مى‌توانید از نیرو و از اسبان بسته شده که بترسانید با آن دشمن خدا و دشمن خود را و دیگران را از غیر ایشان که شما آنان را نمى‌شناسید و خدا مى‌شناسد و آنچه که در راه خدا خرج کنید به شما پرداخت مى‌شود و به شما ظلم نخواهد شد.
 
* شأن نزول هل اتی
وی خاطرنشان کرد: حسن و حسین علیهما السلام در کودکی بیمار شدند، رسول خدا صلی‌الله علیه و آله همراه دو نفر از اصحاب از آنها عیادت کرد، یکی از اصحاب به علی علیه السلام عرض کرد «چه خوب بود برای شفای دو فرزندت نذری برای خدا می‌کردی»، حضرت علی علیه السلام فرمود: نذر می‌کنم اگر خوب شدند سه روز را روزه بگیرم، فاطمه زهرا (س) نیز چنین گفت،‌ حسن و حسین علیهما السلام هم گفتند «ما نیز سه روز روزه می‌گیریم، فضه کنیز آنان نیز همین نذر را کرد».
امام جمعه قزوین ادامه داد: چندی نگذشت که حسن و حسین علیهما السلام شفا یافتند، همه به نذر خود وفا کردند و روزه گرفتند، اما برای افطار چیزی در خانه نبود، علی علیه‌السلام یک صاع جو آورد و حضرت فاطمه (س) آن را آرد کرد و با آن پنج قرص نان پخت، هنگام افطار سفره را گستردند و هر پنج نفر سر سفره نشستند. هنگامی که امیرالمومنین اولین تکه را کند، ناگاه مسکینی در خانه را زد و همه اهل خانه هر پنج قرص نان را به مسکین دادند، شب را گرسنه خوابیدند و چیزی جز آب نخوردند.
وی تأکید کرد: فردای آن روز را نیز روزه گرفتند و باز هنگام افطار همان اتفاق افتاد و روز سوم هم همین اتفاق تکرار شد و پس از این حادثه بود که جبرئیل آیات آغازین سوره "هل اتی" را قرائت کرد تا رسید به آیه "انّ هذا کان لکم جزاء و کان سعیکم مشکورا".
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول