اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

باید تمام دانشگاه را وابسته به قرآن کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: باید تمام دانشگاه را وابسته به قرآن کنیم.

باید تمام دانشگاه را وابسته به قرآن کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست ‌و ششمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور اظهار داشت: دراین راستا تشکل‌های ارزشی دانشجویی نیز باید تمام امکانات خود را با تکیه بر قرآن قرار دهند و فعالیت اجتماعی و سیاسی‌شان نیز با محوریت قرآن‌ بر دانشگاه تا در نتیجه تمام دانشگاه را وابسته به قرآن کنیم.
امام جمعه مشهد تصریح کرد:‌ از دکتر، دانشجو و معاونان وزارت علوم برای ایجاد این تحول در محیط آموزش عالی تشکر می‌کنیم چرا که  رنگ و بوی اسلامی و دینی در محیط دانشگاه ایجاد کردند.
عضو خبرگان رهبری افزود: امری که متاسفانه در مدیریت‌های قبلی کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و دراین راستابرخی از موارد  حتی گاهی شاهد حرکت‌های غیرارزشی بودیم. 
امام جمعه مشهد اظهار داشت: فرهنگ ما پدید آمده از مبانی فکری ما در عرصه دین‌مداری است و افراد لائیک هم در جامعه ما این واقعیت را پذیرفته‌اند.
علم‌الهدی ادامه داد: مساله‌ فرهنگ در جامعه‌ ما و در قله‌ بالای جامعه که دانشگاه است با عنوان فرهنگ در سایر ملت ها و جوامع متفاوت است.
وی با اشاره به این که ریشه‌ فرهنگ‌ها به سلسله رسوبات قرار گرفته در درون سنت‌ها و جریانات تاریخی ملت‌ها برمی‌گردد، اظهار داشت: اما در جامعه ما فرهنگ به هویت دینی منحصر است و از دیدگاه مردم کلمه فرهنگی و دین مترادف است.
وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به احیای فرهنگی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در هر اجتماعی احیای فرهنگی مورد توجه است و در این راستا عنوان احیای فرهنگی چه در جامعه و چه در دانشگاه همان احیای دینی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، احیای فرهنگی را یک اصل از دیدگاه جامعه‌شناسی عنوان کرد و گفت: از نظر دیدگاه جامعه‌‌شناسی احیای فرهنگی یک اصل مطرح می‌شود.
وی افزود: بر این اساس و در هر اجتماعی احیای فرهنگی به عنوان حرکت لازم در هر نسل از جامعه است چرا که بخشی از مبانی فرهنگی مولود رسوبات جریانات و مسائل گذشته زندگی افراد جامعه است.
امام جمعه مشهد افزود: اگر بنا است که رسالت احیای فرهنگی نسل امروز ما در شکل احیای مسائل دینی باشد حرکت‌مان باید قائم قرآن و عترت باشد.
علم‌الهدی در ادامه به جریان حرکت فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و آن را  یک جریان دو بعدی دانست که بعد اول حرکت فرهنگی دانشگاه‌ها و پدافند فرهنگی و بعد دوم آن نیز فرهنگ‌سازی است.
عضو خبرگان رهبری گفت: برنامه‌هایی که تا امروز در راستای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه صورت گرفته بیشتر در بعد فرهنگ‌سازی بوده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول